Cross = Kärlek

På kvällen drog jag in till Edvin. Vi tvättade av crossarna. Redan igårkväll när vi körde hem från crossen sa Kenta (pappa till Edvin) att jag kunde komma in och tvätta den hos de. Lite lättare, de har högtryckstvätt. Svårt när leran sitter som sten och försöka få bort det med en vanlig vattenslang! Efter tvättningen gick vi in och käkade pizza och satt och snackade en stund. Sen stack vi ut igen och Kenta spände min kedja och spände Edvins fotpinnar.

Vilka underbara grannar man har. Kärlek till såna personer. Som till och med kör tillbaka när de är påväg hem från crosskolan bara för att hjälpa en lyfta upp crossen. Erbjuder sig att man kan tvätta den hos de, spänner kedjan och bjuder en på mat. Såna saker kanske folk tar förgivet. För mig betyder det jätte mycket!


Edde tog bort all lera, fint ska det vara. Han klarade till och med att kicka
igång min cross, efter en stund. ;D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0