Haiti

Blir så ledsen när jag tänker på dem i Haiti.
Så hemskt, vi disskuterade mycket om det i skolan idag.
På engelska skulle vi skriva som ett brev till någon här hemma.
Precis som att vi var med i händelsen, vad vi såg omkring oss, hur vi mådde osv.
Det var ju inte det lättaste precis. Kan verkligen inte föreställa mig det...
Det är så långt bort och overkligt.
Jag vet det är krig och fullt med barn dör i afrika varje dag etc.
Det tycker jag med är så hemskt, men Caroline (lärare)
visade ett repotage om barnhem i haiti.

Folk tror att barnhemmen är dem som får första hjälpen
med mat, kläder och vatten. Så är det inte.
Folk är rädda att få saker, för dem blir rånad
på två sek, folk mördar för att få mat!
Några personer hade rånat barnhemmet på mat,
kläder, filtar, dropp och vatten.
Dem filmade en liten flicka som var så smal som papper,
sa dem. Hon var så smal! Dem försökte sätta dropp i
henne, men dem hittade inga ådror för hon var så smal.
Helt uttorkad och förstörd.

Fängelse har rasat samman, kriminella går på frifot.
Allt är kaos, jag förstår ingenting.
Här sitter jag och skriver ett inlägg om det.
Känner mig otroligt hjälplös...
Vill skänka allt, hjälpa alla där bort.
Så hemskt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0