Halsfluss

Hejsan hoppsan!

Just nu ligger jag hemma i min säng, nerbäddad och tittar på Diselråttar och sjömansmöss. I måndags påbörjade jag min praktik på Bokliden. Bokliden är ett äldreboende som jag ska vara på i fem veckor. Hittills har jag bara varit där i två dagar för jag var ledig onsdag och torsdag.

I måndagskväll var det andra gången på simskolan och redan då började jag känna att jag hade smått ont i halsen. I tisdags frös jag väldigt mycket på min praktik och i onsdags när jag vaknade hade jag väldigt ont i halsen när jag skulle svälja. 

När Martin kom hem till mig på kvällen så var det planerat att vi skulle åka och se bio. Martin tittade i halsen på mig och såg stora vita prickar på mina extremt svullna mandlar. Han ringde till vårdcentralen och en halvtimme senare fick jag tid. Läkaren tittade snabbt in i halsen och konstaterade direkt att jag fått halsfluss! Blev att åka till närmsta apotek och hämta ut antibiotika. Hem och ta ett varmt bad för jag frös så fruktansvärt mycket.

På kvällen bäddade jag ner mig under två täcken och låg fortfarande och skakade. Grät gjorde jag också för det smärtat så att svälja och det kändes som huvudet skulle gå i 3000 bitar. Kunde knappt resa mig ur sängen för jag blev så yr att jag trodde jag skulle trilla ihop.

Igår kväll blev det lite bättre efter jag tagit ipren och panodil. Lyckades få i mig mat och det gjorde inte så ont att svälja. Idag när jag vaknade gjorde det inte jätte ont i halsen. Fortfarande helt hängig och trött i kroppen och huvudet. Halsfluss är det värsta jag någonsin gått igenom, fyfan!

Kommentarer
Postat av: annie

SV. Ojdå, krya på dig!

Högsta budet är 180kr + frakt just nu. Men kan tänka mig att sälja dom för 250+frakt direkt om du är intresserad? :)

2012-01-20 @ 15:33:10
URL: http://narvefors.blogg.se/
Postat av: Nathalie

JAG LIDER MED DIG! hade halsfluss förra vintern och kunde inte prata på en hel vecka, bokstavligt talat. Testa piggelin-glass, svalkar jätteskönt i halsen! :) krya på dej!

2012-01-20 @ 16:15:24
URL: http://whereisthemoment.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0