Pc-spel, åh nostalgi!

Kommer ni ihåg några speciella PC-spel ni brukade spela när ni var barn? Igår kände jag att jag så gärna ville spela alla gamla spelen som man aldrig klarade som liten. Jag installerade flera stycken och satt hela eftermiddagen och kvällen och spelade. Nostalgitripp, tihihi!

1. Pettson och Findus och mucklornas värld
2. Alfons Åberg - "Bara Överallt!"
3. Freddi Fisk och fallet med de försvunna sjögräsfröna
4. Sunes Sportlov
5. Bygga hus med Mulle Meck

Källa, Källa, Källa Källa, Källa

Jag och min barndomsvän brukade spela Alfons Åberg, Håkan Bråkan och Pettson och Findus och mucklornas värld alltid. Jag brukade spela Sunes sportlov, Freddi Fisk, Pettson och Findus i trädgården och Ronja Rövardotter tillsammans med min granne. Vi klarade dock aldrig spelen, haha!

Här hemma brukade jag spela Mulle Meck bygga bilar och båtar. Emil i Lönneberga, Sunes Party, Dracula spelade jag någon gång. Och jag minns speciellt två, De 101 dalmatinerna och Disneys Magiska Målarlåda!! 

Brukade du spela datorspel när du var liten?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha jaa, den svarta är lite av en favorit hos mig med!!

Postat av: Jimmy

Hmm. Om jag inte har fel har jag till och med kvar Sunes Sportlov någonstans, jag tror jag tar och letar fram det!

2012-01-21 @ 23:12:09
URL: http://jimmyahnstrom.blogg.se/
Postat av: Jesper Smidje

Åh, nu fick jag med en nostalgitripp. Mysteriet på Greveholm spelades ju flitigt när man var ung! (;

2012-01-22 @ 15:51:47
URL: http://jespersmidje.blogg.se/
Postat av: Lisa - Mamma till Alva och Noah

Åh jag vill vill vill1!!

2012-01-22 @ 17:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0