I ♕

Detta är min historia, mina tankar, mina åsikter och mina känslor kring det hela. Det finns alltid två sidor av ett mynt och utifrån kanske ni uppfattat situationen annorlunda. Detta är dock min upplevelse och min version om vad som hänt.. För att förstå hur det hela hänger ihop måste vi gå så pass långt bak som till sommaren 2011, närmare bestämt för snart 4 år sedan. För att respektera alla runtomkring mig kommer jag inte skriva ut några namn.

Sommaren 2011 började jag att arbeta som siminstruktör för Helsingborgs simsällskap. I mitten av augusti var det dags för den årliga kick-offen för all instruktörer. Det var en heldag tillsammans med mina nya arbetskollegor och det var speciellt en kille jag fick upp ögonen för väldigt mycket. När dagen var över fick han mitt nummer och vi började genast att smsa väldigt mycket med varandra samt sågs en hel del. Det var slutet av sommaren och jag började på gymnasiet, i samma veva blev jag tillsammans med killen. Vanligtvis är det inte önskvärt med relationer på en arbetsplats och av den anledningen kom vi överens om att inte gå ut med vårt förhållande offentligt. Jag var inte riktigt nöjd med detta för att jag var orolig att han skämdes över mig då det var en ganska stor åldersskillnad. Jag blev högt upp över öronen förälskad i denna människa och vi träffades varandra mer eller mindre varje dag.
September 2011 ↑
Killen jag träffade utövade en sport på elitnivå och i slutet av november åkte han upp till Stockholm för att tävla. Jag bestämde mig för att boka en flygbiljett och åka upp för att överraska honom. Sagt och gjort satte jag mig på planet Stockholm och lyckades orientera mig dit han var och det blev minst sagt en lyckad överraskning. Jag var såklart överlycklig över att få träffa honom igen och lyckan blev dess större när jag insåg att alla hans vänner såg oss tillsammans. Det kändes bra att äntligen kunna visa det offentligt och därför valde jag att också att publicera det på Facebook. Ett par dagar senare fick jag  ett meddelande ifrån en utav mina chefer som av någon märklig anledning ville få det bekräftat att det verkligen var denna kille som jag gått in i ett förhållande med. Kort därefter fick jag ett meddelande som talade om och bekräftade att min pojkvän varit otrogen mot mig med en arbetskollega. Jag var helt förstörd och insåg att det som jag trodde var det absolut perfekta förhållandet hade nu gått i kras.
November - December 2011 ↑ Jag beslöt mig för att fortsätta vara tillsammans med honom, förlåta honom och försöka gå vidare. Det var lättare sagt än gjort och det märktes tydligt under den kommande tiden. Vi bråkade otroligt mycket och svartsjukan genomsyrade hela vårt förhållande.

April 2012 ↑ Maj - Juni 2012 ↑ I juli 2012 slängde jag in handduken och tog beslutet att avsluta vårt förhållande. Min baktanke var dock inte att det verkligen skulle vara över mellan oss utan jag bröt upp med honom i hopp om att det skulle ske en förändring. Ni vet hur vi tjejer fungerar, säger en sak men menar en annan. Jag ångrade mig oerhört mycket och bad om hans förlåtelse samt att få tillbaka honom. Han ansåg dock att jag trots allt tagit beslutet att göra slut och då innebar det också att jag inte ville vara med honom. Han saknade övertygelse om att det faktiskt skulle bli bättre denna gången mellan oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0