II ♕

Trots att vi avslutade vårt förhållande så fortsatte vi att ses, dock inte lika intensivt. Jag mådde fruktansvärt dåligt och var otroligt ledsen under den här tiden. Detta medförde att jag desperat försökte få tillbaka honom. Jag insåg inte då att fullkomligt kvävde honom genom att konstant skriva till honom. Dagligen skickade jag flera, flera meddelande där jag försökte övertyga honom om att jag skulle vara en bättre flickvän denna gången. Jag behövde få något annat att fokusera på för att kunna släppa taget om honom. Jag trodde innerligt att om jag förändrade min kropp skulle han vilja vara med mig. Jag insåg inte att det var mitt beteende och min massiva svartsjuka han tröttnat på och inte på hur min kropp såg ut. Vill vidare poängtera att han aldrig någonsin klagade på min kropp eller sa åt mig att jag borde förändra någonting. Juli 2012 ↑

Drygt en månad efter att vi avslutat vårt förhållande, alltså i augusti bestämde jag mig för att jag skulle göra en stor förändring i min livsstil. Träningen samt kosten blev som en räddning för mig. Fokuserade jag på något annat kunde jag komma ifrån den stora saknaden av honom. Jag började promenera och det blev det blev rutin att bege sig ut på timmars långa powerwalks varje kväll. Promenaderna skapade en euforisk känsla inombords och jag blev beroende av se resultaten som min strikta livsstil medförde.
Augusti 2012 
Jag blev allt mer manisk över vad jag skulle äta och vad jag absolut inte fick lov att äta. Allt som hette kolhydrater var skambelagt och därför valde jag att utesluta detta. Jag levde i princip enbart på protein och minimalt med fett och kolhydrater. Jag trodde att detta var hälsosamt. Med tanke på att jag trots allt mådde så pass bra la jag aldrig någon närmare tanke på att jag i långa loppet skulle kunna skada min kropp genom att utesluta en livsnödvändig källa, kolhydraterna.
September 2012 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0