V ♕

Killen jag pratade om i föregående inlägg dejtade jag i ungefär en månad, alltså till slutet av januari. Jag insåg att det inte gick att träffa en kille och samtidigt tänka på en annan. Av den anledningen valde jag att avsluta det jag hade med denna killen och återigen ta kontakt med mitt ex. Vi började att prata med varandra igen och det var även under den här perioden som min "hetsätning" började.
Lyckan över att få på sig ett par byxor man köpte när man gick i åttan. Januari 2013 
 
Jag kommer dessvärre inte ihåg vad som var den utlösande faktorn till varför jag började hetsäta. Antagligen för att min kropp hade gått på sparlåga så länge och skrek efter näring. Jag började äta sådan mat som jag sedan länge stämplat som förbjuden. Detta innebar “dåliga kolhydrater” som vitt bröd. Jag kunde utan problem trycka i mig sju stycken mackor inom loppet av ett par minuter. Det blev verkligen som en hets och som en tävling i mitt huvud. Det kändes som någon gick in i mina tankar om sa: "Men ät då, snabbare! Du vet inte när du någonsin kommer få äta det här igen!" Rädslan och ovissheten om när jag skulle få äta något sådant igen medförde att jag tryckte i mig det.
Vid det här laget var det längesedan jag åt familjens middag, jag lagade alltid min egen. Det var trots allt förbjudet med allt som hette halvfabrikat och helt vanlig middag så som makaroner med korv som jag tidigare alltid ätit. När ingen var i köket kunde jag öppna kylskåpet och se familjens middag stå och vänta på mig. Det var många kvällar jag stod och åt kall mat med fingrarna efter träningen. Även om jag precis ätit min middag var jag inte nöjd. Jag gjorde det enbart när jag var ensam, jag skämdes för mycket. Det var otroligt tillfredsställande för stunden men när jag ätit klart fick jag en skamsen känsla inombords och en brutal ångest. Jag botade min ångest och min hetsätning med att jag började kompensera.
Detta innebar att jag tränade ännu hårdare och under ännu fler timmar. Direkt efter att jag tryckt i mig maten fick jag panik, knöt på mig skorna och begav mig ut på en promenad till sent, sent på kvällen innan jag återigen kom hem och la mig i sängen för att sova mina få timmars sömn innan klockan ringde för det återigen var dags för en morgonpromenad. Självklart var promenaden innan frukost, jag hade ju läst att det brände mest. Dåligt men sömn och dåligt med mat.
Januari 2013 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0