VII ♕

I februari 2013 gick jag till en PT på gymmet för att göra en fettmätning på mig och detta med en tanitavåg samt kaliper. Jag var nere på 19.5 i fettprocent, väldigt mycket om man jämför med en som tävlar i fitness. Jag fick ganska mycket råd av Karin om kosten och hon rekommenderade framförallt att jag skulle försöka få i mig mer kolhydrater för att orka prestera. Jag minns att Karin sa att jag blivit väldigt smal och då hon visste att mitt mål var att få lite muskler på kroppen försökte hon också vägleda mig i rätt riktning - MER MAT.
Vid den här tiden hade jag dessutom börjat styrketräna uppe på gymmet tillsammans med två killkompisar. Jag tränade varje dag, simning tre gånger i veckan och gym fyra-fem gånger i veckan. Med snabb matematik kan man förstå att somliga dagar blev det dubbelpass. Ibland gick jag även på något pass innan eller efter styrketräningen och därmed var det inte ovanligt att det blev 2-4 timmar träning per dag. Mitt träningschema under veckan såg oftast ut på följande sätt:
Måndagar: Bodypump på eftermiddagen och styrkepass på kvällen.
Tisdagen: Simträning.
Onsdag: Gym.
Torsdag: Gym.
Fredag: Simträning.
Lördag: Gym.
Söndag: Simträning på morgonen och ibland gym på eftermiddagen.
Februari 2013 ↑
Hade inte arbetat något under hela hösten och när jag sedan kom tillbaka i februari blev min chef minst sagt förvånad och antagligen imponerad över min stora förändring. Jag minns fortfarande hur han tittade på mig, det var inte samma Filippa som stod framför honom. Alla dessa blickar och ord från folk i min omgivning motiverad mig ännu mer till att bli lite bättre och lite smalare. Samma dag åkte jag iväg till en stuga med mina vänner för att spendera ha en rolig natt ihop. Som vanligt skulle vi köpa mat ihop men jag valde att avstå, istället packade jag ihop min väska med mat och tog med mig. Vi skulle äta tacos men jag kunde absolut inte äta deras blandfärs utan tog med mig en egen påse med 5% fetthaltig nötfärs. Mottot var alltid så kalorisnålt men proteinrikt som möjligt.
Jag började gå upp i vikt och till en början var det antagligen bara vätska på grund av att jag försökte lägga in mer kolhydrater i kosten. Jag träffade mitt ex då och då men förstod snart att han träffade någon annan sidan om. Trots det ville jag fortsätta träffa honom, jag inbillade mig att jag blev lycklig så länge han bekräftade mig. Han var ganska orolig för mig vid den här tiden och skickade en lång text till mig som var skriven av en människa som led av ortorexi. Till en början tyckte jag han var löjlig, i princip skrattade honom i ansiktet och försökte övertyga honom om att jag hade allt under kontroll, det stämde såklart inte. Kort därefter insåg jag att han hade rätt och att jag redan var helt på fel väg, det fick mig att bryta ihop men även att inse att jag inte längre hade kontroll över det som skedde. I efterhand svalde jag min stolthet och tackade honom för han uppmärksammade mig om det. Familjen och vänner visade redan oro för mitt beteende men jag lyssnade inte, det var dock hans ord som fick mig att inse. Jag antar att man ibland måste höra saker från rätt person för att förstå.
Februari 2013 ↑

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0