Ägg muffins

Klockan 04:30 ringde mitt alarm i morse. Drygt 50 minuter senare satt jag på bussen mot Gullmarsplan för att sedan ta tunnelbanan till Stockholm C och slutligen kliva ombord på tåget mot Skåneland. Klockan 6:21 gick tåget och det skulle vara framme 10:04 i Hässleholm så jag därefter skulle kunna hoppa på tåget mot Mörarp 10:31.. Riktigt så mycket flyt hade jag inte! Tåget var försenat med en halvtimme då någon människa yrade runt på järnvägsspåret i Norrköping vilket medförde att dem fick köra med reducerad hastighet. Kom in på stationen 10:33 och då hade tåget redan rullat.. En timme senare kom nästa tåg, mindre roligt. Då jag skulle upp så tidigt tänkte jag att det var lika bra att ordna frukosten kvällen innan. När jag ändå var igång med att göra LCHF pizza kunde jag lika bra fortsätta. Jag gjorde ägg muffins till frukost! Supersmidigt och enkelt att ta med sig.

Lägg en kalkon/skinkskiva i en muffinsform. Kläck ett ägg. Lägg i valfri fyllning, jag tog en bit avocado samt lite fetaost. In i ugnen på 225 grader i ca 15 minuter. VOILA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0