Cauliflower crust pizza

Min syster gav mig middagstips häromdagen på en LCHF pizza där botten är gjord av blomkål. Jag har faktiskt provat att middag med både blomkål och broccoli förut, bland annat broccolimos och blomkålsris. Detta var förvisso 2012 när jag var så manisk med att äta extremt "hälsosamt". Hur som haver, "degen" är gjord av ett blomkålshuvud som jag rivit på ett rivjärn. Därefter blandade jag i två stycken ägg, en deciliter riven ost samt kryddor. Om man vill att degen ska vara mer slät bör man köra den med stavmixer, jag störde mig dock inte på att det var små bitar av blomkålen. In i ugnen på 225 grader för att få en krispig yta. Därefter är det bara låta fantasin sätta gränser när det kommer till topping. Jag tog salsa sås som botten och därefter la jag på babyspenat, lök, skinka, cocktailtomater och toppade med riven ost. Supergott och extremt enkelt, kommer definitivt göra detta flera gånger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0