Dagskryssning till Åland

Patrice och hennes närmsta vän Sickan, bestämde sig på söndagskvällen för att ta en dagskryssning över till Åland. Då jag inte skulle arbeta den dagen följde även jag med. Betydligt mycket roligare än att sitta hemma en hel dag, blir så rastlös. Klockan 07.45 åkte vi ut från hamnen på Södermalm och rutten mot Åland påbörjades. Vi inledde dagen med att äta frukostbuffé som verkligen var att rekommendera! Det fanns hur mycket som helst att välja på och i vanlig ordning väljer man alltid lite för mycket och blir lite för mycket, men vad gör det om hundra år! Vi gick ut på däck, la oss i solen en stund, shoppade i tax free butiken, besökte Victoria Secret butiken och blev förälskad i en body lotion! Jag har aldrig blivit direkt imponerad av Victoria Secret produkterna utan snarare tyckt att det är väldigt överskattat. Den här body lotion däremot, herregud! En mild doft av kokos vilket får mig att tänka på strand och sommar.
Vi gick inte i land på Åland utan bytte bara båt. Båten tillbaka var lite mindre men denna gången bokade vi en hytt. Till sen lunch/tidig middag åt vi återigen buffé och precis som frukosten fanns det massor att välja på. Jag provade för första gången macarons som var så populärt för ett par år sedan, jag blev inte imponerad. Resten av hemresan låg vi på däck och solade, underbart! Fick med mig ett par hörlurar som tål både svett och smuts, perfekt vid alla mina svettiga intervaller varje morgon. Köpte även med mig en parfym. Istället för att välja one million som jag använt de senaste åren återgick jag till min gamla favorit, Calvin Klein - Summer Edition. Vid sju var vi tillbaka i Stockholm, en mysig dag på havet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0