En cykeltur i Stockholm

För närmare bestämt en vecka sedan, söndagen den tjugotredje augusti styrde jag och Samuel in till Södermalm. Vi hade planerat en heldag i Stockholm på cykel, bästa sättet att få ta del av stadens alla hörn! Vi fann en 7-Eleven butik där vi kunde köpa cykelkort och därefter var det bara att hitta ett cykelställ och börja trampa. Lyckligtvis fanns det två stycken cyklar kvar i just det cykelstället, upp på cyklarna och börja trampa när vi inser att kedjan hoppat av på den ena. Samuel fick agera och kort därefter kunde vi påbörja vår cykelrunda.
Längs Götgatan på Södermalm bort mot Gamla Stan. Jag blev verkligen helt förälskad i alla små gator och restauranger som hade öppnat upp sina stora fönster så man kunde titta rakt in. Jag gick runt med ett fånigt leende och Samuel undrade nog vad det var för fel på mig.. Vidare förbi slottet, förbi Kungsträdgården och mot Skeppsholmsbron. Vi cyklade runt Skeppsholmen och vidare längs hamnen mot Djurgården. Förbi Junibacken, Gröna Lund och vidare till Waldermarsudde.
Härifrån cyklade vi tillbaka mot Skansen där vi tog en paus, åt en korv och passade på att sitta i skuggan en stund. För tur med vädret hade vi verkligen, superfint väder! Vi cyklade förbi Vasamuseet och därefter var det dags att byta cyklar, man får nämligen bara ha cykeln i max 3 timmar. Tillbaka ner mot Strandvägen och upp till Vallhallavägen som ledde oss till Stockholm Stadion. Det var en Crossfit tävling så vi skippade att gå in och fick istället kika på stadion utanför, häftigt byggd! Vi trampade vidare genom Humlegården och därefter stannade vi vid Sturegallerian så jag kunde få besöka Katrin Zytomierskas LCHF butik och köpa med mig massa spännande produkter. Vidare till NK där jag fann en födelsedagspresent till Patrice. Genom Kungsträdgården och ytterligare en sväng genom Gamla stan, återigen med ett brett leende på läpparna!
Fortsättning följer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0