En tur till Nynäshamn

Lördag förmiddag packade vi in oss i bilen och åkte till Nynäshamn för att träffa Patrice syster Jennifer och hennes familj. Tre av hennes fyra barn var med, Alva, Jakob och Tindra. Tindra hade lika ljust hår som Emil i Lönneberga och det stod åt alla håll, riktigt litet charmtroll! Vi parkerade bilarna, gick en kortare sväng i skogen som ledde oss fram till en liten vik med både klippor och strand. Barnen badade och både jag och Sandra la oss ner och solade. Känna solens strålar i ansiktet och en lätt vind svepa över kroppen, doften av grill och ljudet av vattnets vågor.. Det är sommar på hög nivå! Efter en stunds solande gick vi upp till ett litet fik innan vi tackade för oss. När vi kom hem igen ställde vi till med en rejäl middag i form av grillad kyckling, svamp och majskolvar. Fetaost knyten, halloumi, hemmagjord tzatsiki, potatisklyftor i ugn samt en stor sallad. Det är verkligen en hög mysfaktor att grilla och sitta utomhus och äta.
Strax efter nio på kvällen orkade jag inte brottas med mina hjärnspöken längre och cyklade därför iväg till gymmet. Gymmet är verkligen terapi för mig, att få komma iväg ensam utan något som stör. En timme på crosstrainern varav 45 minuter intervaller samt 30 minuter på löpbandet där 20 minuter var med maximal lutning. Jag svettades så det stod härliga till efter mina två skålar med glass. Vid halv elva cyklade jag hemåt, tog en dusch och gick och la mig.. med gott bättre samvete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0