21/11 - Botanic Gardens

Lördag vilket betyder ledighet, underbart. Förmiddagen spenderade jag på gymmet och därefter hoppade jag på spårvagnen som tog mig till Melbourne Central, detta är alltså en en tågstation precis innan Flinder Station vilket är centralstationen. Tågen går under jorden och ovanför Melbourne Central finns ett trevånings köpcentrum med ett flertal olika affärer, restauranger, det finns ett gym samt en bio på översta våningen. Jag letade specifikt efter en affär där jag skulle köpa proteinpulver. Till min stora besvikelse innehöll de flesta proteinpulverna socker, vad är det för trams?! Jag bad om ett utan socker och jag fick minsann betala för det.. Cirkus 600 kronor fattigare gick jag därifrån, kände mig aningen lurad som inte kollade priset först. Kunde aldrig tro det skulle vara så dyrt! Promenerade bort till Federation Square som ligger sidan om Flinders. På Federation Square finns det alltid något som sker, något form av event. Solstolar var uppsatta och det var utomhusbio på gång, dessvärre var det en riktigt dålig film som handlade om klimatet så jag stannade inte särskilt länge. Promenerade vidare till "Noodle Market" och tittade mest, asiatiskt mat i mängder. DSC_0468DSC_0471DSC_0469 Fortsatte bort till Royal Botanic Gardens som ligger ett stenkast ifrån Flinders Station. Ett besök i den botaniska trädgården är med på min "Att göra lista" här i Melbourne. Detta är tydligen ett måste när man besöker Melbourne, trädgården ska tydligen vara väldigt vacker. Jag instämmer med människor som sagt detta. Det var väldigt fridfullt och mysigt att promenera runt. Trädgården är väldigt stor och det tar sin lilla stund att gå runt den. Det är lustigt hur trädgården ligger MITT I staden men trots det hör man inga ljud från bilar, underbart. NovemberDSC_0476 DSC_0477 DSC_0479 DSC_0480 DSC_0481Innan jag åkte hem passade jag på att gå inom Starbucks och köpte en kaffe. Jag köpte en jul-latte med smak av pepparkaka. Ja, jag höll på att smälla för att den var så god. Jag köpte även sushi. Vad mer kan du behöva en lördagskväll i Melbourne? My god, I love this city. DSC_0482 DSC_0483Snapchat-4450648709203527644

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0