2/12 - Granola och äpplepaj

Onsdag och heldag med Sullivan. Medan Sully sov middag passade jag på att städa skafferiet, måste ju underhålla mig på något sätt. Plockade ut allt ifrån hyllorna för att kunna blöttorka ordentligt. Organiserade det så gott jag kunde och avsatte en hylla för varje sak. Bakning på en hylla, flingor på en hylla, godis på en hylla osv osv.. Det var ganska organiserat redan men med små pojkar som sliter ut allting och slänger in det igen är det lätt att det snabbt blir en enda röra igen. När jag var klar med städningen hade jag fortfarande gott om tid innan Sully's sovstund var över och därför passade jag på att göra granola/müsli till Marli. Marli berättade för mig att hon gärna vill äta mer hälsosamt och mindre socker och därför tänkte jag att detta kunde var en perfekt överraskning då hon ofta äter det till frukost. Vad kan vara bättre än en hemmagjord och sockerfri granola?! Jag bakade även en äpplepaj som även den var sockerfri, som sötning använde jag honung. Jag ersatte mjölet med havregryn som jag malde till mjöl. Jag är ganska övertygad om att det var min första äpplekaka någonsin.. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA På kvällen kom grannarna över - Belinda och Matt tillsammans med deras två döttrar. Jag hade förberett en sallad och Marli köpte med lasagne, enkel men god middag. Till efterrätt åt vi min äpplepaj samt cheesecake ifrån ett bageri i Moonee Ponds, dödligt god.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0