25/11 - Morgonträning

Klockan fem ringde min klocka. Jag tog på mig mina träningskläder och smög ut för att inte väcka pojkarna. Gick bort till gymmet och stod på crosstrainern i fyrtiofem minuter. Jag var tillbaka vid halv sju och kunde inte göra så mycket mer än att vänta på att pojkarna skulle vakna så jag passade på att ta ner tvätt från linan och vika den. När Hugo begett sig till skolan och Marli skjutsat Spencer och Austin till dagis och därefter åkt till arbetet så var det bara jag och Sully kvar hemma. Jag var i desperat behov av en dusch efter morgonens svettiga konditionspass men jag känner mig inte helt bekväm med att ställa mig under duschen och inte kunna ha koll på Sully.. Så jag fick helt enkelt göra det bästa av situationen. Jag satte Sully i badkaret och la ner massor av leksaker, där satt han fint och lekte medan jag hade en snabb dusch. Självklart ingick det att jag dansade runt och gjorde massa fula miner i duschen för att underhålla honom. Det är så mycket saker man gör här som jag antagligen aldrig trodde jag skulle göra.. Hur ofta dansar man runt naken i duschen? DSC_0529 Medan Sully sov passade jag på att sortera och städa i leksaksrummet. Tror dessvärre inte att det kommer vara välsorterat och städat särskilt länge när det är två pojkar som älskar att slita fram allt dem ser. Nåja, det är så det är med små barn! Därefter tog jag mig an tre stycken lådor i köket, jag hittade ett helt bageri i botten av varje låda, så mycket smulor! På onsdagar är det jag som hämtar Hugo ifrån skolan. Vi fick snabbt inom mataffären och därefter gick vi hem för att laga middag. Hugo älskar tonfisk och likaså ris och därför bestämde jag mig för att göra en gratäng. Kokt ris, Sour Cremé som är australiensarnas motsvarighet till Creme Fraiché, tonfisk och ost ovanpå. In i ugnen en stund och vips, en kanonbra middag. När Hugo och Sully ätit deras middag tog vi fram pennor och papper och Hugo ritade en teckningen till sin lärare i skolan. Hugo är väldigt duktig på att rita och måla, det är en utav dem sakerna vi borde göra oftare tillsammans. Nackdelen är att Sully såklart vill vara med och jag är livrädd att han ska lyckas klura ut hur man tar av korken på pennorna och inom loppet av några sekunder lyckats rita överallt där han inte borde rita. November3 November4

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för grattiskortet till Tea :)

2015-12-09 @ 21:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0