28/11 – Wilson Promontory [dag 2, del 2]

Jag skyndade mig tillbaka till stugorna, tog på mig ett linne och lämnade av min jacka, det var ju trots allt väldigt soligt nere på stranden. Mitt klädval fick jag dock ångra ganska fort igen när jag insåg att även om solens strålar värmer så är vinden väldigt kylig. Barnen badade och byggde sandslott. Hur dem kunde bada i det kalla vattnet förstår jag inte! En del föräldrar var dock smarta och hade med sig våtdräkt. Jag stod och pratade en väldigt lång stund med en utav mammorna. Hon har själv rest genom Europa och varit hemifrån ett flertal månader innan hon beslöt sig för att skaffa familj. Jag är så fascinerad av människor som tar beslutet att resa och framförallt på egen hand. Det var minst sagt givande och spännande att lyssna på hennes historier! Jag har verkligen fått intrycket av australiensare är oerhört pratglada och trevliga, denna mamman var inget undantag. Hon blev förvånad när jag sa att jag bara var 20 och redan hunnit bo i Uganda i sju månader och även bott i en annan stad i Sverige under fyra månader. Jag antar att jag faktiskt har hunnit med en hel del för att bara vara 20 år.. Och massa mer ska upplevas innan jag beslutar mig för att slå mig ner med familj, lägenhet osv.. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA28 - Wilson Prom OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA28 - Wilson Prom1 OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0