5/12 - Ed Sheeran

Det var en underlig känsla att vakna upp till ett tyst hus. Inga killar som började väsnas klockan sju på morgonen även om det var lördag. Ingen Spencer som sprang utanför min dörr. Ingen Austin som rev ut sina leksaker och böcker i rummet mittemot. Helt tyst. Trots det vaknade jag ändå upp tidigt. Även om jag har sovmorgon och det är helg vaknar jag oftast inte senare än 8.30.. Jag tror jag börjar bli gammal. Under dagen åkte jag till svenska kyrkan i förorten Toorak. Toorak är förövrigt en väldigt fin förort med exklusiva hus. Det var mitt första besök i den svenska kyrkan här i Melbourne. Just denna helgen var det en skandinavisk julbasar. Jag åt ingenting men det fanns ett flertal olika rätter ifrån Danmark, Norge och Sverige. Förutom mat fanns det ett flertal stånd med diverse saker som var typiskt skandinaviskt.. Dalahästen, vimplar och flaggor, trätofflor osv. Inomhus fanns det även ett utbud av mat såsom marabou choklad, smörrebröd, knäckebröd och surströmming. Är det ens någon som äter det? En del har frågat mig om typisk svensk mat.. När man googlar det kommer surströmming fram, vem fan äter det ens? Jag har aldrig provat. Man kunde även köpa julprydnader som adventsljusstake och tomtar. DSC_0656 DSC_0658 Jag stannade inte särskilt länge då det var väldigt varmt ute. Min nästa destination blev Degraves Street och restaurangen Healthy Burgers för att äta middag. Ingen hemlighet att hamburgare utan tvekan är en utav mina favoriträtter. Därefter promenerade jag bort till AAMI Park som är en fotbollsarena. Syftet var dock inte fotboll utan konsert. Ed Sheeran stod på scenen och jag njöt hela kvällen över att få höra hans fantastiska musik. Gåshud och tårar beskriver min kväll ganska bra! DSC_0670 DSC_0672

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0