8/12 - Raw food lunch i Fitzroy

Då jag gjort mer eller mindre alla aktiviteter här i Melbourne som fanns på min "bucketlist" fick jag börja tänka om. Jag måste ju trots allt underhålla mig under mina lediga dagar samt de två dagar i veckan som jag är halvdagar. Jag började därför att söka efter café som serverar nyttig mat i form av glutenfritt, veganskt, vegetariskt, raw food osv. Hittade ett flertal café som jag ska besöka den kommande tiden! Mitt första besök blev på Yong Green Food i Fitzroy. Yong Green Good är en vegetarisk och vegansk restaurang som även har en del raw food rätter. Jag åt en Rawsanga, alltså en vegansk lasagne. Den innehöll zucchi plattor, svamp, avocado, cashew kräm och raw valnöt bologanise. En smakupplevelse utöver det vanliga! Till detta drack jag en cappuccino och passade på att börja läsa ett par kapitel i boken jag köpte inför min resa. Oerhört spännande bok, kan varmt rekommendera den. Det är dock en fruktansvärd självbiografi som handlar om en tjej i Sverige som under flera års tid blir våldtagen av sin bästa vän. OLYMPUS DIGITAL CAMERAProcessed with VSCO Processed with VSCO Efter suttit en lång stund på restaurangen promenerade jag vidare till en kyrka vid namn St Patrick’s Cathedral. Precis som St Pauls Cathedral var även denna kyrka oerhört vacker och fantastisk arkitektur. Börjar man bli gammal när man uppskattar byggnader på ett annat sätt? 8 - Fitzroy OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0