Den vackraste stunden i livet...

var den när du kom och allt var förbjudet. Och allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om för det ekar i huvet' ♫ Som bekant ligger det en sjö, vid namn Barnsjön, ett stenkast härifrån. Bara namnet på sjön gör mig skeptisk till att bada där. I fredagskväll hoppade jag istället på bussen till Trollbäcken där jag mötte upp Danne. En kortare promenad var vi framme i hans område, Fornudden. Helt fantastiskt vackert! Jag förstår varför människor bosätter sig där, med en vy över sjön Drevviken. Vi tog oss ner till vattnet, tog årets första dopp och la oss sedan och solade på en klippa. På vägen tillbaka passade vi på att gunga. Mina syskon, ni minns säkert den stora runda gungan vid lekplatsen hos farmor och farfar? En sådan gunga hittade jag. Helt underbart att lägga sig där, känna vinden i håret och solens strålar leta sig fram mellan trädens grenar. Kvällen avslutades med att se filmen Ted. Vid två tackade jag för mig och orienterade mig tillbaks till Kryddvägen. Det var en lyckad kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0