Kycklingfärs

Varken Patrice eller Dennis äter gris eller nötkött och därmed blir det mycket kyckling som serveras. Detta passar mig verkligen utmärkt då jag i princip levt på kyckling, lax, tonfisk och torsk dem senaste åren. Jag hade nog kunnat ge upp griskött helt om jag ska var ärlig. Nötkött är jag mer tveksam till! Förvisso har jag ätit kycklingfärs i mängder både innan och efter Uganda så någon större omställning är det inte. Kycklingfärs är faktiskt väldigt gott men det kräver att man kryddar bra mycket mer än vad man gör med nötfärs. Som vanligt brukar mina matlådor alltid bestå av fullkornsris och köttfärssås gjorde på kycklingfärs alternativt nötfärs. För någon vecka sedan tänkte jag dock att det kunde vara kul att prova göra något annat med kycklingfärsen och provade därför på att göra köttbullar. Dem blev faktiskt väldigt goda, lite mer kryddor hade inte skadat dock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0