The Cham boys!

Som jag nämnt kommer jag att åka till Australien i slutet av oktober för att arbeta som au-pair. Jag fick kontakt med familjen via en hemsida --> www.aupairworld.com där man gör en profil och kryssar i vilka länder man är intresserad av att åka till samt under hur lång tidsperiod. Kanonbra att kunna välja själv till skillnad från när man åker via Culture Care till USA och tidsperioden är ett år. Visserligen har jag ingen organisation att luta mig tillbaka på om något skulle gå galet men där kommer vuxenrollen in.. Man får helt enkelt ha ett kontrakt där det klart och tydligt står vad mina arbetsuppgifter är.
Familjen består av pappa Alvin som kommer ifrån Malaysia, mamma Marli som är född i Australien och deras fyra söner. Hugo -08, Spencer -10, Austin -12 och Sullivan -14. Familjen bor i Melbourne i ett område som heter Essendon. Essendon ligger 15 minuter ifrån innerkärnan av staden. Det ligger som sagt i Melbourne men om ni kollar på en karta kommer ni förstå hur otroligt stor staden är! Jag och Marli började prata via hemsidan och därefter övergick vi till mail. Vi har haft två Skypesamtal. Det första var tillsammans med Marli, Alvin kom även in i bilden efter ett tag. Det andra samtalet var med Marli och pojkarna. Det var roligt att få se grabbarna! Vi har planerat att prata igen om två veckor. Det är svårt att få till det pga tidsskillnaden! Annars skriver vi med jämna mellanrum via Facebook. Jag har fått ett långt mail med vad dem förväntar av mig, vad jag har för arbetstider samt hur mycket fickpengar jag kommer få. Hittills låter allting kanonbra! Har även mailat lite med deras nuvarande au-pair som heter Nina och kommer ifrån Tyskland, ska skypa med henne en dag. Hon trivs som fisken i vattnet och det tror jag att jag också kommer att göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0