Varför längtar du så, när det går så fort ändå

I skrivandets stund sitter jag i min säng och njuter av musiken som strömmar ut ifrån högtalarna på telefonen. Skulle jag göra en lista på fem saker jag inte kan leva utan (rättare sagt, inte vill leva utan för att göra det hela mindre dramatiskt) så skulle musik definitivt finnas med på den listan. Jag lyssnar på Magnus Ugglas låt "Första gången" och det är antagligen, i runda svängar, trettionde gången jag hör på den idag. Igår när jag stod och packade på jobb så spelades den och det var inte direkt igår jag hörde den sist.. Har fått den lite på huvudet om man säger så. Men det har ni nog redan förstått när jag lyssnat på samma låt trettio gånger på raken med avbrott för någon låt. Vi alla kan nog associera till hans text. En fantastiskt fin låt i alla fall..
Jag har blivit ganska duktig på att försöka gå och lägga mig i tid. Jobbar verkligen stenhårt med att få in rutinerna då jag märker att så fort rutinerna rubbas, framförallt med maten, så går det utför. Därför är ett "Svensson-arbete" med arbetstiderna 7.30-16.00 perfekt för mig! Här har jag raster och fasta rutiner på när jag ska äta.. På så sätt rubbas inte blodsockernivån vilket lätt medför hetsätningar.
I morse kändes det verkligen som sandkorn i ögonen.. Självklart var jag uppe till sent i går kväll för att se när grabbarna spelade EM-final. Herregud vad adrenalinet pumpade här hemma, både på mig och Patrice. Det var minst sagt glädjetjut ifrån bådas håll när Carlgren räddade sista straffen. Fantastiskt roligt för killarna! Även om jag tycker att straffar är ett förbannat tråkigt avslut, oavsett om resultatet blev vad vi höll tummarna för. Oerhört avundsjuk på Dennis som var på plats. Vilken euforiska känsla!
Det här med att cykla i uppförsbackar.. --> Samtliga på jobb såg ut som zoombies i morse när vi satte oss runt bordet, trötta ögon som tittade på varandra. I den stunden kändes gymmet oerhört långt borta. Trots det vände energin någorlunda ochdet blev ett axelpass tillsammans med Viktor och Viktor. Tog en annan väg hem och faktum kvarstår.. Tyresö är en enda stor backe och det är förbannat tungt när man ska kriga sig upp med cykeln! Blev även en timmes promenad med Dante i det fina vädret. Bra avslut på en dag som började väldigt segt.
Möttes av en glad Dante när jag kom hem från jobb idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0