Och så var maj förbi..

Det var ett tag sedan jag uppdaterade här, närmare bestämt 10 dagar sedan. På dessa tio dagarna har jag hunnit med ett besök hos tatueraren, Peter och fått alla motiv på plats. Tre sittningar är hittills avklarade och det har tagit ca 6 timmar. Trots det återstår mycket arbete! Linjer som ska fyllas i och därefter väldigt mycket skuggning i och runt motiven. Tatueringen kommer dock att slutföras först efter sommaren! Första sittningen påbörjade vi överarmen och fick två rosor samt kompassen på plats. Andra sittningen fortsatte vi med underarmen och motiven blev en ros, en svala, "mamma" samt en svala. Tredje sittningen satte vi kartan över Afrika samt södra delen av Europa på överarmen samt två rosor. På underarmen fick vi in ett fickur samt en ros till. Niklas hade skissat ihop allt men Peter var tvungen att korrigera samt flytta om en del motiv.
Jag har arbetat väldigt många timmar på Bagelshopen och även tagit två pass i den nya butiken på Drottninggatan. Roligt med lite miljöombyte samt fler arbetsuppgifter då den nya butiken har ett större utbud. Jag har fått göra min första kaffelatte i en riktig kaffemaskin där man maler bönorna och skummar mjölken med ånga. Jag stod med stora ögon likt ett litet barn på julafton när Jenny visade för mig hur maskinen fungerade och därefter gick jag testa själv. Tro det eller ej men det är inte helt lätt att få perfekt skum! Det är uppenbart att min chef är väldigt nöjd med min arbetsinsats och det är han även duktig på att poängtera! Det värmer verkligen att få höra och medför att man vill fortsätta prestera!
Hurvida kunderna uppskattar oss är inte lika solklart. Jag spenderat sista helgen i maj uppe i Tyresö hos kusinerna. Åkte på fredag eftermiddag och hade  kollat fel på biljetten och trodde därmed att jag hade väldigt gott om tid på mig. Beslöt mig för att besöka biblioteket och när jag lunkade tillbaka mot Knutpunkten insåg jag att jag missat tåget som skulle ta mig från Helsingborg och tiden jag kollat på var tåget som skulle gå ifrån Lund. Lyckligtvis gick det ett annat tåg som gjorde att jag hann ner till Lund med fyra minuters marginal! På lördagen var det intro inför mina åtta veckors arbete på Better Bodies/GASP lagret.  Sista dagen på helgen orienterade jag mig in till Stockholm och vidare ut till Solna och Friends Arena för att möta upp mina fotbollsgrabbar. Dessvärre blev det ingen vinst mot AIK!
Bilresan hem tillsammans med bröderna Magnusson blev åtminstone lyckad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0