Swedish Fitness - GASP & Better Bodies

Måndagen 22 juni klockan 07.30 började min första arbetsvecka på Better Bodies/GASP lagret. Better Bodies är ett märke som inriktar sig till seriösa atleter på gymmet som förstår att en stark och hälsosam kropp har fått gå igenom blod, svett och tårar. Better Bodies finns för både killar och tjejer och utöver kläder finns även shakers, vattenflaskor, väskor och träningstillbehör i form av bälte, handskar, remmar och handledsstöd. GASP är ett märke som främst riktas till hårt tränade atleter och gärna av den större storleken, även deras kläder i storleken S är stora. GASP finns endast för killar.
Under mina åtta veckor på lagret bor jag i Tyresö hemma hos min faster Patrice och kusin Dennis. Jag cyklar till lagret varje dag och det tar drygt en kvart. Varje morgon inleds cykelturen med en uppförsbacke, en perfekt start på dagen med andra ord! Första dagen var oerhört lugn och det uppskattades från min sida. Det är inte helt enkelt system att lära sig hur och var man hittar allting. Även om vi både har en handscanner samt en utskriven lista framför oss över ordern tar det sin lilla stund att lära sig hitta i gångarna. Det kändes bättre när lagerchefen sa: "Vårt system är inte helt enkelt så det tar ett par dagar att komma in i det!" Det jag gör är alltså att plocka och packa ordrar. Utöver kläderna samt tillbehören finns även ett stort lager med kosttillskott i alla dess former. Svar ja, jag blev aningen exalterad över att gå in där. Precis som jag blev första gången jag satte min fot på lagret och såg alla kläderna. Jag har trots allt en liten kärlek till märket Better Bodies. Hur som haver så trivs jag oerhört bra hittills! Det är en mansdominerad arbetsplats vilket passar mig perfekt. På Bagelshopen har vi alltid bara varit tjejer med undantag för 2-3 killar och dem har dykt upp först den senaste tiden. Grabbarna på lagret är otroligt härlig och lättsamma att ha runt  sig. Många skratt under dessa dagarna vilket kommer göra att sommaren kommer springa förbi! Ser redan framemot en ny arbetsvecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0