Det här med att blogga..

Det är minsann inte helt lätt att få tid till bloggen, det tar trots allt oerhört mycket tid! Föra över bilder till datorn, sortera och redigera dem, ladda upp dem, försöka formulera mig så utförligt som möjligt men samtidigt begränsa mig för att ni ska slippa en novell. Kan jämföras med att skriva en uppsats i skolan där man ständigt raderar och skriver nytt om vartannat. Hur som haver, min vecka har varit väldigt hektiskt. Enligt mitt schema har jag ett par timmar ledigt varje tisdag och fredag då Marli inte arbetar dessa två dagar. Denna veckan såg det dock annorlunda ut. Marli var tvungen att arbeta extra då sekreteraren på deras klinik begärde om ledighet. Som aupair är det självklart viktigt att vara flexibel och jag såg inga som helst problem med att arbeta lite extra, behöver trots allt pengarna. Marli har även arbetat länge de resterande dagarna samt varit iväg på möten och andra aktiviteter vilket har medfört att jag även fått göra extra arbete under kvällstid. Fyra dagar på rad arbetade jag över 12 h. Känns väldigt märkligt att säga "arbetade" men det är trots allt ett arbete.. Strax efter lunch i fredags packade vi bilen full. Bokstavligt talat full.. och körde ner mot den sydligaste punkten i Australien, nationalparken Wilson Promotory. Varje år i slutet av november åker familjen Cham till Wilson Prom och spenderar en helg tillsammans med 10 stycken andra familjen. Männen i familjerna studerade på universitetet tillsammans i början av nittiotalet och detta blir som en klassträff kan man säga. Alla männen är alltså läkare med olika inriktningar. Det var även en del fruar som var väldigt välutbildade, en var advokat och två stycken var också läkare. Det var totalt 10 familjer och 34 barn, hujedamej. Jag tror att vi kom hem runt tre idag. Hjälpte till att packa ur bilen och lägga tillbaka alla saker på sin plats. Det är helt otroligt hur mycket kläder som fyra barn använder under en helg! När jag var färdig med det la jag mig i sängen och där har jag legat sedan dess, helt slutkörd efter en lång vecka. Marlis mamma, Helen kom upp från Geelong och ska stanna åtminstone en natt. Ikväll hade Hugo picknick tillsammans med sina klasskompisar och deras familjer i parken som ligger i slutet av gatan. Hela familjen gick dit, jag valde dock att stanna hemma. Det blir ganska intensivt att vara runt varandra så många timmar, behöver lite andrum känner jag. Processed with VSCO with hb2 presetImorgon är det måndag och ytterligare en vecka har passerat i Melbourne. Som vanligt är jag hemma med tre utav killarna och under veckan som gått har vi pratat om att vi ska besöka Melbourne Zoo, får hoppas att det blir av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0