FRIDAY!

God kväll! Klockan är strax innan tio på kvällen och Hugo och Sullivan sover sedan ett par timmar tillbaka. Spencer och Austin sover över hos deras farbror hela helgen. Marli och Alvin är på fest och jag är därmed ensam med killarna. När ens mamma och pappa är iväg så är det helt okej att stanna uppe lite längre och kolla på film samt äta popcorn, det fick Hugo göra idag. Sullivan däremot åkte i säng lite tidigare än vanligt, han var så otroligt gnällig och när satte ner honom på golvet började han återigen gråta och sträckte sina händer mot mig. Lille vän, så trött att han knappt kunde gå utan att tappa balansen.
Idag har jag haft en mysdag tillsammans med Sully! Hugo har varit i skolan, Spencer och Austin har varit på dagis och Marli har arbetat. Jag inledde min morgon med att springa bort till Coles Supermarket som ligger ett par minuter härifrån och köpte frukost. Mjölk, juice och bröd var nästan slut så jag tog på mig uppgiften att handla. När jag kom tillbaka var det dags för den dagliga rutinen. Få på killarna kläder, uppmuntra dem till att lägga deras pyjamas i tvättkorgen alternativt i skåpet där vi förvarar dagens kläder/pyjamas, servera frukost, övervaka när dem borstar sina tänder samt hjälpa till att kamma håret. Vid halv nio åkte Marli och lämnade Hugo på skolan, vidare till dagis för att lämna av Spencer och Austin och därefter åkte hon själv till arbetet. Kvar blev jag med Sully samt Alvins mamma som är på besök under veckan. Sully fick på sig kläder och därefter underhöll han sig själv medan jag åt frukost. Resten av förmiddagen läste vi böcker, lekte med tågbanan och dansade till musiken på teven. Vi packade även Spencer och Austins väskor inför helgen. Sully hjälpte till genom att dra ut alla kläder som jag precis lagt ner. Strax innan elva var det dags för välling och en sovstund för den unge herren! Medan Sully sov passade jag på att göra rent hans vagn. Detta ingår definitivt inte i mina arbetsuppgifter men flera dagar i rad har jag tittat på vagnen och reflekterat över hur otroligt smutsig den är. Jag är aningen allergisk mot smuts och trivs bäst när det är rent omkring mig och därför gjorde jag det frivilligt. Då Sully endast är 17 månader har han inte riktigt lärt sig att man ska behålla maten i munnen när man äter och inte hålla på att gegga runt med sina händer. Detta leder såklart till att det blir en hel del intorkad kex och frukt på både selen och bygeln som sitter framför honom. Efter drygt 20 minuter såg vagnen nästan som ny ut! DSC_0372När jag var klar med vagnen tog jag mig an fruktskålen och därefter kylskåpet. Det märks att det finns småbarn i huset när man hittar både lypsyl och ögondroppar gömt under apelsinerna i skålen. Jag är ett kontrollfreak precis som min kära mamma och vill gärna organisera kylskåpet och ha grönsaker på en hylla, yoghurt och övriga mejeriprodukter på en hylla, rester och matlådor på en hylla osv osv.. Snacka om att var effektiv idag under Sullys sovstund! En dusch senare samt påbörjan av lunchen så tyckte lilleman att han hade sovit klart. Det tyckte däremot inte jag men det går inte riktigt att tvinga ett barn att sova vidare. Efter lunchen passade jag på att vika tvätten och lägga in i pojkarnas garderober innan det var dags att placera Sully i vagnen och promenera bort till skolan för att hämta Hugo. Vi gick lite tidigare så att Sully kunde få springa av sig lite. Så himla tråkigt att det regnat både igår och idag, man blir fast inomhus.. DSC_0378DSC_0380Hann knappt hem innan jag bestämde mig för att återigen ta en sväng till Coles och handla ytterligare ett par saker som jag såg att vi saknade i kylskåpet. Jag tog med mig Sully och Hugo stannade hemma tillsammans med deras farmor. Jag tycker faktiskt att det är otroligt roligt att gå runt i mataffärer, haha. Titta på alla olika varor som finns, framförallt nu när man inte är hemma i Sverige och allt som finns på hyllorna är inte det jag brukar se. DSC_0382 DSC_0383Mörka moln och en go liten grabb som tycker det är roligt att ta en promenad i parken. Till middag blev det potatismos samt schnitzel som Alvins mamma förberedde. Marli hann knappt innanför dörren innan hon var ombytt till festkläder och återigen påväg härifrån. Sully blir alltid lika gnällig när Marli är hemma och alltid lika förtvivlad när hon lämnar. Oftast gråter han bara hysteriskt i några minuter och sen kommer han på andra tankar, ikväll var det ett bad som fick honom på bättre humör. Snapchat-6969259382300504289Är man trött när man nästan sitter och sover i väntan på välling? Nu är klockan strax innan tolv och jag har skrivit på detta inlägget väldigt länge. Har dock hoppat mellan Facebook för att för engångsskull prata med alla där hemma, har knappt pratat med någon mer än syster Lisa sedan jag kom hit. Har även hunnit ge Sully en andra omgång välling samt byta blöja. Nu kom precis Alvin och Marli! Imorgon är det lördag och jag har inga planer. En aupair i området skrev att hon samt ett par andra tjejer ska ut imorgon och jag får gärna lov att följa med. Är verkligen inte sugen på utgång, är trots allt ingen party prinsessa. Vi får se vad som sker! Hoppas ni tyckte det var otroligt intressant att läsa om min dag.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är alltid intressant att läsa om din dag :)

2015-11-06 @ 20:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0