Helgen som varit..

Hejsan hoppsan! Marli är just nu iväg och hämtar Hugo ifrån skolan och Spencer ifrån dagis, båda killarna har simskola i eftermiddag. Jag arbetar alltså halvdag idag. 7.00-9.00 och 16.30-19.00! Jag är nyligen hemkommen efter dagens tur till stan och närmaste bestämt till Old Melbourne Gaol, ett gammalt fängelse som numera är ett museum. Efter min sväng till museet tänkte jag strosa runt längs stadens gator och utforska lite nya områden men dessvärre började det regna så jag tog tåget hem istället. Ska visa bilder och berätta om besöket i nästa inlägg! Tänkte även skriva ett inlägg om gårdagen då jag arbetade heldag mellan 7-19 och hade Spencer, Austin och Sullivan hemma. Vi hade kanonbra väder igår, hittills den varmaste dagen och det var hela 34 grader! Idag känns det som höst.. Jag börjar förstå uttrycket "Melbourne är en stad som har fyra årstider på samma dag." Innan jag berättar om dagen och gårdagen tänkte jag skriva om helgen som varit. På fredagskvällen tog jag på mig ett par extra timmar som barnvakt åt Hugo och Sully då Marli och Alvin var iväg på en fest. Spencer och Austin sov över hos Alvins bror. Min fredag hittar ni i DETTA inlägget. Då det var fredag passade jag på att äta sånt där som jag i vanlig fall håller mig undan ifrån.. Kakor, godis, vitt bröd osv. På lördagen mådde jag inget vidare, rejält ont i magen och sprang på toaletten flera gånger. Därmed blev det en dag hemma och jag spenderade större dagen i sängen. Inte det roligaste men det är straffet jag får ta. Äter jag kasst så mår jag kasst.  Det enda jag fick gjort under lördagen var att se sista avsnittet av TV4's tvserie Modus samt ett avsnitt av Solsidan. Jag skrev även en ordentlig "bucket list" av allt jag vill se och göra i Melborune. Hittills har jag hunnit med att kryssa av en hel del saker! På söndagen var det tänkt att jag skulle åka till Phillip Island som ligger drygt två timmar söderut. Tanken var att jag skulle åka tillsammans med Jennie samt en annan tjej. Då vi inte riktigt kom överens över vilka aktiviteter vi ville göra så valde jag att stanna hemma. Det känns aningen meningslöst att lägga en hel del pengar på bensin när jag ändå inte kan bestämma vilka aktiviteter jag vill göra. Men jag hänger inte läpp för det, istället hörde jag av mig till Nadia (Ni kan läsa om henne HÄRoch frågade om hon hade lust att åka till Phillip Island någon av de kommande helgerna. Lyckligtvis hade hon inte varit där förut och var väldigt sugen på att åka! Därmed har vi preliminär bokat en tur till Phillip Island på söndag, förhoppningsvis är vädret på vår sida. När mina söndagsplaner till Phillip Island rubbades bestämde jag mig för att träffa Nadia istället. Jag och Nadia möttes upp strax efter 12 i söndags och åkte in till stan. Vi besökte två olika gator som är kända för deras graffiti. Vi besökte Victoria Market som jag skulle besökt med Matilda förra tisdagen men då det Melbourne Cup och en "public holiday" var det dessvärre stängt. Vi åt lunch och därefter kryssade jag av ytterligare en sak från min "bucket list" när vi åkte "City Circle Tram". Nadia åkte hem och jag avslutade dagen med att besöka St.Pauls Cathedral där jag deltog i kvällsceremonin. Fotade ganska mycket så förbered er på ett inlägg med en hel del bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0