"I'm not gonna write Santa a letter"

När vi promenerar hem ifrån skolan brukar jag alltid fråga Hugo hur hans dag har varit. Han brukar berätta om vilka kompisar han har lekt med, han leker främst med tjejerna. Hugo berättar vad hans lärare heter och säger att hon bara är sträng ibland. Är hon sträng är det mot killarna i klassen som bråkar, han tydliggöra att han absolut inte är en utav dem. Han berättar vilka ämnen han har haft och att han tycker det är roligt med musik. När jag frågar Hugo vad han vill arbeta med när han blir stor så har han inget svar. Jag ger förslag på flera olika yrken men tillbaka får jag gång på gång ett nej. Tillslut säger denna sjuåriga kille att han vill tillverka appar och då framförallt spel till sin iPod. Att jag inte tänkte på detta yrket direkt, haha.. Vad hände med att alla småkillar vill bli polis eller läkare? Därefter började vi prata om julafton.. Jag: Are you looking forward to Christmas? Hugo: Yes! But I'm not gonna write Santa a letter this year! Jag: Oh, really.. How come? Hugo: Because I only want to have random things.. Jag: Haha okay, random things.. But isn't there anything that you'd really like to have? Hugo: I don't want my mum to waste her money.. But she told me I could have a guitar for Christmas so I really hope she will give me one. Tyckte det var så gulligt av Hugo att säga att han inte vill att hans mamma ska slösa massor av pengar. Förvisso poängterade han att den gitarren som han önskar sig är väldigt dyr. Han är en klok liten gosse! Snapchat-5830326825254083258Påvägen hem från affären häromdagen ville Hugo hjälpa till att bära matkassarna. Att han tyckte det var roligt i ungefär tre minuter spelar inte så stor roll, jag tycker det är viktigt att uppmuntra barnen till att få hjälpa till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0