Lördag 14/11 - Livet på landet

Jag och killarna spenderade natten hos Helen i Geelong. Jag fick lite sovmorgon på lördagen på när jag kom upp hade killarna precis ätit upp deras frukost. Jag och Helen satte oss ner och åt frukost tillsammans medan pojkarna spelade basketboll utanför. Känns inte det som en familjeidyll?! Att bo längst ner på gatan, med en vändzon där barnen kan leka fritt för det mer eller mindre aldrig kommer några bilar. Det var så mysigt att vara hemma hos Helen. Hon är så underbar och lättsam, väldigt hjälpsam och snäll! Vi hoppade in i bilen och åkte till en bondgård, Helens kompisar bor här. Dem var dessvärre inte hemma då dem åkt till Singapore för att besöka deras ena dotter. Helen åker dit mer eller mindre varje dag och matar hunden Rocky, fåret Rose och ser till att hästarna mår bra. Gården ligger uppe på en stor kulle/berg, ganska högt upp över havet och utsikten är helt fantastisk! Jag hade inte haft något emot att vakna upp till den utsikten varje morgon. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Oh, lilla fölet Rose var inte många månader gammal, så söt! Austin gick runt med henne i ett koppel. Spencer var förvånansvärt rädd för henne och likaså för hunden Rocky. Hugo tog Rocky i kopplet och promenerade runt på gräsmattan. Att få en bild på alla tillsammans var inte särskilt enkelt. Dels är djur inte särskilt fotogeniska och förstår att dem bör titta in i kameran och när två utav pojkarna ler och tittar in i kameran så gör den tredje pojken något annat. Jag försökte också att ta en bild på Austin tillsammans med Rose. Dessvärre var Rose inte särskilt samarbetsvillig och Austin fick kämpa för att försöka dra tillbaka henne. Plötsligt säger han till fölet "Sit down!" Kunde inte låta blir att skratta, Austin förstod nog inte riktigt att ett föl inte är som en hund och därmed inte lyssnar på kommandon om att hon ska sitta. OLYMPUS DIGITAL CAMERA14 - Geelong farm Paret som bor på gården har två döttrar. Döttrarna brukade leka tillsammans med Marli när dem var små. Ena dottern kom förbi och sa hej, hon var väldigt trevlig. Hon berättade att även hon har passat på att resa mycket under sin ungdom, bland annat hade hon besökt flera länder i Sydamerika, häftigt! Då hon hade nyckel till huset fick jag en lite rundtur, otroligt fint hus. I köket/vardagsrummet var det stora panorama fönster så man kunde se havet. Föreställ er den andra bilden fast den är tagen inifrån, den utsikten äter dem frukost till. AVUNDSJUK! Vi fortsatte ner till hagen och till den lilla ponnyn. Vi fick på sadeln och först upp på hästryggen var Austin. Vi promenerade upp till nästa hage och till nästa häst. Kunde inte låta bli att klappa hästen i hagen bredvid, gud vad hästar är fina djur! Spencer som är hästtokig var väldigt avvaktande då den andra hästen var lite mer busig i hagen. Spencer vågade inte hoppa upp på hästryggen på den större hästen så Austin och Spencer fick turas om medan Hugo fick den stora hästen för sig själv. 14 - Geelong farm1 OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Lilla Austin tog tag i grimskaftet och ledde ponnyn runt hagen. Hästen var så snäll och lugn. När killarna fått rida en stund hoppade vi in i bilen och åkte vidare i jakt på en restaurang för att äta lunch. Vi alla var väldigt hungriga då det dragit ut på tiden. Vi kom fram till en vingård men det skulle ta trettio minuter innan vi kunde få ett bord så vi åkte vidare. Vi hittade ett café vid namn Café Zoo där vi slog oss ner. Mätta och belåtna åkte vi vidare, Helen släppte av mig på tågstationen och jag åkte tillbaka till Essendon för att vara barnvakt till Sully då Alvin och Marli skulle iväg och äta middag. Jag var mer än nöjd efter min första visit i Geelong! OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA