Lördag 31/10

Hela lördagen spenderade jag mer eller mindre i sängen. Min förkylning hade börjat ett par dagar tidigare och jag kände mig helt förstörd. Att jag varit ute kvällen innan i ett par högklackat skor som totalt massakerade mina fötter fick mig inte att må bättre, ömma fötter deluxe. Passade på att kolla på Modus och Bonde söker fru, lite svårt att kolla på samma dagar som det sänder då tidsskillnaden är så stor. Aldrig följt Bonde söker fru tidigare, såg ett avsnitt av en ren slump när jag var hemma hos Samuel för ett par veckor sedan. Sedan dess har jag fortsatt kolla, måste ju se hur det går för våra kära bönder hemma i Sverige ;) Alvin och Marli var iväg på Derby Day som var första dagen på Melbourne Cup Carnival och två stycken tjejer ifrån dagiset som Spencer och Austin går på kom hit för att vara barnvakter. Då det var min första vecka med familjen och det var mycket att smälta hade Marli redan fixat barnvakt inför helgen, detta gjorde hon redan innan jag anlände. Vanligtvis brukar hon alltid höra med auparien först om vi är sugna på några extra timmar för lite extra betalning. Det var ganska skönt att ha en lugn dag där jag kunde försöka sova bort min förkylning, dessvärre utan några framsteg. Hugo hade sin första övernattning hos en klasskompis och resterande tre killar var hemma. På kvällen bytte Austin och Spencer om till sina nya halloween dräkter och gick bus eller godis på gatan. Spencer var utklädd till Captain America och Austin var Superman. OLYMPUS DIGITAL CAMERAPå kvällen mådde jag väldigt dåligg, magen var inte riktigt nöjd. När man är sjuk och har en sådan där dag när man bara ligger och degar i sängen är det så himla enkelt att trycka i sig massor av godis.. Vilket jag också gjorde, närmare bestämt ett helt paket kakor som Marli köpte till mig som "inflyttningspresent". Hon hade rätt när hon sa att dem var väldigt goda! Jag förstår mig inte på er människor som kan ta en bit och sedan vara nöjda, allt eller inget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0