Måndag 9/11 - Sunny Day!

Måndag vilket innebär att jag arbetar heldag, från sju på morgonen till sju på kvällen. På måndagar har jag tre av fyra grabbar hemma, Hugo är i skolan under dagen. När alla pojkar hade fått frukost i magen, lagt in pyjamasen i skåpet, fått kläder på sina kroppar, packat lunchlåda till Hugo, borstat tänderna och kammat håret var det dags för Hugo att bege sig till skolan och Marli att åka till arbetet. Det var väldigt varmt ut redan så tidigt på morgonen och därför körde Marli och lämnade Hugo, det blir för jobbigt att gå i värmen. När all disk var undanplockad och allt var på sin plats satte jag mig ner för att äta frukost. När frukosten var i magen satte jag Sully i vagnen och tog med Spencer och Austin till parken. Det är väldigt skönt att lekplatsen och parken ligger längst ner på gatan. Vi stannade i drygt 40 minuter innan vi var tvungna att gå hem igen, tokvarmt! Vi hann med att klättra upp och ner för klätterställningen ett ex antal gånger, gå ner till dammen och titta på änderna, kasta med basketbollen, gunga och äta vindruvor. 9 - Pool och parkhäng9 - Pool och parkhäng19 - Pool och parkhäng2OLYMPUS DIGITAL CAMERANär vi kom hem bytte Spencer och Austin om till badkläder och gick ut till poolen. Till och med Sully skulle prompt vara vid poolen tillsammans med sina bröder, därmed blev även jag tvungen att byta om och sätta mig på kanten. Lite fegis är jag allt när det kommer till att hoppa i direkt. Sully var dock nöjd med att bara sitta vid kanten och högst doppa magen. Vi hann inte bada så länge innan det var dags för Sully's dagliga tre-timmars sovstund. Medan Sully sov hann jag att ta ner all tvätt som hängde på linan, tvätta två maskiner och få upp all den blöta tvätten på linan, vika det torra och få in det i killarnas garderober. Wow, det märktes att maskinen inte varit igång under helgen! Jag hann även göra en frukttallrik till killarna, servera lunch samt sitta en stund i solen. Kändes dock som jag mest sprang fram och tillbaka för att hämta vatten, smörja in deras kroppar med solkräm osv osv.. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERANär Sully vaknade spelade vi Spencers nya spel, Fia med Knuff! Det var dock inte originalet utan detta var med miniorerna från filmen Dumma Mej. Killarna hade lekt så fint tillsammans hela dagen att jag belönade dem med en stund framför teven för att kolla barnprogram. Shae lämnade av Hugo runt 15.45 och då bytte vi återigen om och hoppade i poolen! Det är inte helt lätt att ha kolla på en vild 16-månaders unge som springer fram och tillbaka på poolkanten samtidigt som man försöker hjälpa tre-åringen med att ligga på hans surfbräda. Austin och Sully har opererat in rör i öronen och får därför inte lov att doppa öronen vilket medför att Austin blir som en liten igel, livrädd att få huvudet under vattnet. Lyckligtvis simmar Hugo och Spencer fint! Dusch för grabbarna och pyjamas på. Marli kom hem vid halv sex och likaså Alvin. Som tradition är det vietnamesisk hämtmat på måndagar. Marli och Alvin gick och tränade mellan sex och sju och jag plockade undan middagen, såg till att pojkarna borstat tänderna, kollade barnprogram en stund och därefter hann jag precis natta Sully innan dem kom hem igen. När jag var klar gick jag bort till gymmet, första passet avklarat! Jag genomförde ett ryggpass samt 30 minuter intervaller på crosstrainern. Fantastiskt skönt att få träna igen. Har inte tränat regelbundet sedan mitten av augusti, S-K-A-N-D-A-L! Wow, lång dag och en trött Filippa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0