Onsdag 18/11- Grillkväll

Strax efter halv åtta var Spencer och Austin påklädda, skorna på fötterna, tänderna borstade och håret kammat. Marli lämnade killarna tidigare på dagis än vanligt och därmed fick dem även frukost på dagis. Anledningen till den tidiga lämningen var för att Marli skulle vara med Hugo i skolan. Två gånger per termin har hon ställt upp som extra resurs - "parent help" som dem kallar det. Då följer föräldern med till klassen och hjälper till lite extra något barn behöver lite stöttning och hjälp. Som varje onsdag går Hugo tillsammans med grannarna till skolan och helt plötsligt var det bara jag och Sully hemma. Klockan var strax efter åtta och alla hade redan lämnat. Efter en lite tidigare frukost för min del satte jag Sullivan i vagnen och tog en promenad. Jag promenerade i ungefär 40 minuter och Sully roade sig med att peka på alla träd och bilar. Det började bli varmt ute och jag kände hur svetten började rinna i pannan. Vi stannade vid en lekplats och han fick springa av sig lite innan det var dags att gå hem. Innan det var dags för hans sovstund hjälpte han mig att hänga upp tvätten på tvättlinan. Ibland är han väldigt duktig och ger mig kläderna ifrån tvättkorgen så jag kan hänga upp det. När vi väntade på att det skulle bli grönt vid ett övergångsställe stod det en äldre herre sidan om mig. Vi pratade om att det var en fin dag och att det skulle bli fint väder. Han berättade även att han var uppvuxen norrut och att Melbourne värmen är långt ifrån så påfrestande som värmen i de norra delarna av landet. Där och då insåg jag återigen hur trevliga australiensare är! Tänkt på det flertal gånger, väldigt trevliga och tycker om att småprata. 18 - Sully i parken Under tiden som Sully sov gjorde jag en film ifrån min roadtrip tillsammans med Nadia. Ska försöka klura ut hur man laddar upp den så ni kan få se den! I samma veva kom Helen som dagen till ära fyllde 71 år. Marli kom tillbaka från Hugos skola och dem två åkte in till stan för att se bio och äta lunch tillsammans. Strax efter att Sully vaknat och ätit lunch kom städerskorna. Jag och Sully gick därför hemifrån, passade på att handla inför kvällens födelsedagsfirande och därefter tog vi en omväg till Hugos skola för att fördriva tiden. När vi väl kom fram fick jag ett sms av Marli att vi var tvungna att skynda oss hem då en man kom för att lämna ett paket. När vi kom hem möttes jag av en väldigt otrevlig man som påpekade att han väntat länge. Jaha?! Vad ska jag göra åt saken? Jag visste inte ens att du skulle komma och du kanske kan ringa lite tidigare och tala om när du ska komma om det nu är så bråttom. Han luktade även otroligt mycket svett vilket gjorde mig ännu mer irriterad. Mogen sak att bli irriterad över.. OLYMPUS DIGITAL CAMERA På kvällen kom grannarna över. Belinda och Matt tillsammans med deras döttrar Olivia och Elsa. Vi grillade massor av kött. Tre olika korvar, hamburgare och stek. Vi hade potatissallad, två olika sallader samt bröd som tillbehör. Till efterrätt åt vi kakan som Marli och pojkarna bakat dagen innan. Marli hade även bakade någon marängkaka med grädde och jordgubbar ovanpå. Till efterrätten kom även Marlis bror Shaun som vanligtvis sover över en gång i veckan då han arbetar i Melbourne men bor i Geelong. Belinda och Matt stannade till strax efter nio och då gick även tre sockerspeedade pojkar och la sig. Jag hjälpte till och plockade undan och tog på mig att diska allting. Jag tycker om att hjälpa till. Det tog sin lilla tid, Helen hjälpte dock mig. Det var en trevlig kväll! DSC_0461

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0