Onsdag 4/11

God kväll. Min förkylning blir dessvärre bara sämre och sämre för varje dag som går. Igår var jag ordentligt hes när jag pratade och i morse när jag pratade trodde jag nästan att min röst försvunnit. Förutom att min näsa rinner hela tiden har jag även börjat hosta och har väldigt ont när jag sväljer. Kära förkylning, försvinn.. Det är inte riktigt såhär jag planerad att påbörja mina första veckor i Australien. Alvin är också sjuk, han verkar dock ha det ännu värre med att svälja. Fördelen med att bo hos en läkare är att han kan skriva ut antibiotika till en, jag har dock inte hämtat ut medicinen. Alvin har halsfluss och skrev därför ut antibiotika för det åt mig. Jag tror dock inte mitt är halsfluss, när jag hade halsfluss för ett par år sedan var hela mitt svalg fullt av vita prickar och det kändes som jag hade taggtråd i strupen.. Riktigt så illa är det inte denna gången och därför avstår jag från antibiotika. Får hoppas att det ger med sig de kommande dagarna, annars ska jag överväga medicinen! Helt otroligt vad mycket jag kan skriva om en förkylning, måste vara väldigt spännande för er att läsa om. Just nu är klockan 20.20 och det är onsdagskväll här i Melbourne. Vanligtvis har jag halvdag på tisdag samt fredag men denna veckan har det skett lite ändringar i schemat då Marli är tvungen att byta arbetsdagar. Som jag nämnt tidigare har Marli och Alvin deras egna klinik, Marli arbetar där tre dagar i veckan. Nu på fredag begärde deras sekreterare om ledighet och därför fick jag ledigt i måndags istället. I tisdags var det en "public holiday" alltså en heldag då det var Melbourne Cup. Marli tyckte att jag skulle ta vara på denna dagen och därför behövde jag bara arbeta på morgonen och fick sedan ledigt resten av dagen. Vad jag hittat på dessa två dagarna ska jag skriva om i ett annat inlägg! Imorgon har både Alvin och Marli tagit ledigt från arbetet för att kunna delta på Crown Oak's Day, återigen hästkapplöpning. Dem kommer åka runt 10.00-10.30 och vara hemma igen runt 18.00, detta innebär att jag är ensam med killarna. Visserligen är Alvins mamma här men det gör ingen större skillnad om man säger så.. Hugo är som vanligt i skolan och Spencer och Austin går aldrig på dagis på torsdagar. Får hoppas på att det blir fint väder så vi kan gå bort i parken så killarna kan leka. Förhoppningsvis mår jag lite bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0