Söndagen 1/11- St Kilda

Första november. Kan det verkligen stämma? Är det enbart två månader kvar på 2015? Det känns som detta året har passerat väldigt fort samtidigt som det känns som jag hunnit med otroligt mycket, vilket stämmer. Jag spenderade min söndag tillsammans med en tjej vid namn Nadia. Nadia bor i Aberfeldie, vilket precis som Essendon, är en förort till Melbourne. Aberfeldie är grannort till Essendon och det tar endast fem minuter att köra. Jag tog tåget en station och där hämtade Nadia upp mig. Nadia kommer ifrån Frankrike och har varit här i snart 1.5 år, hon har alltså gjort "farmwork" för att få ett andra års visum på "working holiday" som vårt visum heter. Hon är också aupair och i hennes nuvarande familj tar hon hand om två stycken, en pojke och en flicka. Då hennes barn är så pass stora att dem går i skolan har hon mycket ledig tid under dagarna och arbetar bara runt 25-30/h i veckan för samma "lön" som jag får. Vi åkte till Highpoint Shopping Centre som är ett köpcentrum beläget fem kilometer från Essendon. Vi spenderade ett par timmar där och besökte ett flertal olika butiker. Jag köpte med mig en body och ett par shorts. Detta inhandlades på den våningen med lite finare affärer. En påminnelse till mig själv blev att konvertera priset innan jag handlar det. Nåja, så farligt var det inte.. Över 400 kronor för en body kändes ganska saftigt, fin var den åtminstone! DSC_0314 OLYMPUS DIGITAL CAMERADSC_0316DSC_0315Vidare åkte vi till St Kilda för att kolla på pingvinerna. St Kilda är ett område i Melbourne som är väldigt populärt hos backpackers och framförallt den yngre generationen. Det är absolut inte de finaste området i Melbourne men då det ligger precis intill havet finns en lång strandpromenad. Tydligen ska nattlivet vara bra samt ett flertal mysiga cafeér i området. Jag valde uppenbarligen fel dag då det blåste och var vädligt kallt, därmed blev jag inte särskilt imponerad av St Kilda. Jag kom hem ganska sent, Nadia var snäll och körde mig hela vägen. Det var en trevlig dag och jag är övertygad om att jag kommer träffa Nadia igen. Hon var väldigt avslappnad och lätt att umgås med, det blev absolut ingen obekväm stämning om det blev tyst en stund vilket det lätt blir. DSC_0321OLYMPUS DIGITAL CAMERA1- St Kilda med Nadia1- St Kilda med Nadia1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0