Torsdag 19/11 - Trolldeg

När Gymbaroo var slut åkte vi till Flemmington Racecourse där flertal hästkapplöpningstävlingar äger rum varje år, får inte glömmas att Melbourne Cup är en utav dessa stora tävlingar. Skulle vi på kolla på hästkapplöpning då? Svar nej. Jag skulle åka dit för att hämta mitt paket med tröja och startnummer inför söndagens Color Run. Lyckligtvis var det organiserat väldigt bra så att man slapp stå i kö i en hel evighet, många som arbetade där med andra ord. När vi kom hem var det dags för Sully att sova. Vanligtvis ger man honom välling och när han druckit upp den får han sin napp och man lägger ner honom i sängen, utan protester. Idag var det inte lika enkelt. Redan efter 10 minuter började han gnälla. Jag och Helen turades om att gå in till honom, ge honom nappen igen, ta av och på filten då det var väldigt varmt samt försökte ge honom vällingen som han vägrade dricka. Han somnade en liten stund innan han återigen började gnälla. Denna gången hade han lämnat en rejäl överraskning i blöjan. Där och då gav jag upp. Tog upp honom, bytte hans blöja, gav honom lunch och lät honom leka en stund. Därefter somnade han utan några protester! Helen åkte iväg för att göra ärende och ensam kvar blev jag med en sovande Sully, en uttråkade Spencer och en uttråkad Austin. Jag hittade trolldeg i lekrummet som vi började leka med. Dessvärre var den väldigt torr och dålig och därför började jag rota i skafferiet och gjorde min egna. Nostalgitripp deluxe, påminde så mycket om när jag var liten och mamma gjorde trolldeg. Syskon satte sig vid bordet med vars ett underlägg och lekte i timmar. Minns att Amanda var väldigt duktig på att göra rosor som vi torkade i ugnen. OLYMPUS DIGITAL CAMERA19 - TrolldegOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERADenna bilden är så bra.. Austin tittar alltid på Spencer och vill göra likadant. OLYMPUS DIGITAL CAMERA19 - Trolldeg2 OLYMPUS DIGITAL CAMERA19 - Trolldeg1 OLYMPUS DIGITAL CAMERA Vi byggde snögubbar, sniglar och bilar. Spencer bakade kakor och Austin lagade hamburgare. Vi användes oss av små kakformer, tandpetare och plastkniv för att skära ut och forma. Vi lekte i över en timme och killarna verkade tycka det var superroligt! Jag var imponerad över hur jag lyckades hålla dem sysselsatta under så pass lång tid med samma sak. Detta måste göras om :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0