Flygresan till Melbourne!

Hej hopp! I onsdag klockan 11.00 rullade bilen ifrån Tyresö, Dennis var vänlig och körde mig till Arlanda. Incheckningen gick smidigt, jag är alltid så nervös att resväskan ska väga mer än vad som är tillåtet. En lunch och ett par telefonsamtal senare var jag redo för avfärd. Klockan 14.30 avgick planet mot Bangkok. Resan gick bra men den kändes otroligt. Sidan om mig satt en liten flicka och hennes mamma. Jag blev så imponerad över hur otroligt uppfostrad den lilla tjejen var, under hela resan satt hon lugnt och fint och kollade film och störde absolut inte sin mamma som sov. Såg en film vid namn "San Andreas" som hade biopremiär för inte så längesedan, kan verkligen rekommendera. Fick fruktansvärt ont i huvudet ca 45 minuter innan vi landade och som grädde på moset fick jag syn-bortfall vilket är ganska vanlig när man får migrän. En kombination av dålig sömn och stress som släpper var antagligen orsaken till min huvudvärk. DSC_0240Klockan 05:50 skulle vi landa i Bangkok, jag tror dock att vi landade lite tidigare. Jag måste medge att flygplatsen var ganska förvirrande och jag förstod inte alls var jag skulle gå, det får gärna vara lite bättre skyltat. Det regnade väldigt mycket utanför, så pass mycket att det droppade genom taket på en del ställen. Lyckligtvis var det en väldigt kort mellanlandningen och klockan 08:10 var det dags för sista flygturen! Sista sträckan gick betydligt mycket bättre, jag sov mer eller mindre under de första fem timmarna. Beställde att jag ville ha "Low Calorie food". Till frukost fick jag två kycklingfileér med grönsaker och till middag fick jag torsk med grönsaker. Jag skrattade lite när jag såg det, ett tips till alla diet människor där ute! ;) Framför mig på flyget satt en familj med fyra stycken barn. Dessa barnen var långt ifrån lika väluppfostrade som tjejen på första flyget. Barnen slogs med varandra och gapade högljutt, resenärer runtomkring kollade väldigt konstigt mot familjen och undrade vad som skedde. När planet skulle lyfta och vi därmed blev ombedda att ta på säkerhetsbältet så struntade två utav barnen helt i detta, dem var upptagen med att slåss om fönsterplatsen. Mamman satt bara och kollade på. Dem slet i fjärrkontrollerna till teven framför dem, var övertygad om att sladden förr eller senare skulle gå av. Riktiga små snorungar med andra ord och föräldrar som sket i vilket. DSC_0239Klockan 21.00 landade vi Melbourne och jag var så otroligt nervös att jag inte skulle komma in i landet. Jag har definitivt inget att oroa mig för men det är ju faktiskt som så, bara för att man har fått sitt visum bekräftat innebär inte det att man är garanterat att man kommer in i landet. Hur som helst var det en jätte trevlig man på flygplatsen som lotsade mig rätt, jag stod uppenbarligen i helt fel kö. Han visade var jag kunde göra incheckningen manuellt och när det inte funkade höll han ett öga på mig och kom återigen fram och hjälpte mig. Det var inga som helst bekymmer att komma igenom, jag fick inte ens några frågor om vad jag skulle göra här. På flygplatsen väntade Marli, "au-pair mamman". Otroligt roligt att äntligen få träffa henne på riktigt efter ha skrivit och skypat med varandra sedan i juni. Vi åkte hem, jag sa hej till hennes mamma som var på besök samt till Alvin, "au-pair pappan" och därefter gick jag och la mig. Slutkörd efter en lång resa! DSC_0241Marli gav mig lite välkomst-presenter!   

Kommentarer
Postat av: Amanda

Skönt att resan ändå gick bra trots migrän där en stund.. Jag håller med om att Bangkoks flygplats är lite rörig :)

2015-10-27 @ 10:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0