Första dagen hos familjen Cham

Igår, den 23e oktober var min första dag tillsammans med familjen. Jag vaknade vid fem-tiden på morgonen, aningen tidigt att stiga upp så jag låg kvar en stund till. Mitt rum ligger sidan om killarnas rum och huset är väldigt lyhört vilket innebär att det är omöjligt att missa när pojkarna väl är vakna och uppe. Det kändes väldigt spännande att jag äntligen skulle få träffa dem små så jag smög ut i vardagsrummet där dem alla satt tillsammans med Marli. Pojkarna kramade om mig direkt och satt sidan om mig i soffan, att inspektera min heltatuerad arm var det första dem ville göra. Sullivan som är minstingen i familjen hade inget emot att sitta i mitt knä. Gosig liten kille som gärna pillar i ditt hår samtidigt som han kramar om dig! Vi åt frukost tillsammans innan det var dags för den äldsta sonen, Hugo, att gå till skolan. Han går på en katolsk privatskola som ligger en kort promenad bort. Trots att Marlis mamma, Helen, är på besök och hjälper till med barnen ett par dagar så ville alla pojkar följa med när jag och Marli skulle lämna Hugo. När vi kom tillbaka hem satte vi Austin och Spencer i bilen och lämnade dem på creché respektive kindergarten. Austin som är tre år går på creché vilket är motsvarighet till dagis och Spencer går på kindergarten vilket är året innan man börjar skolan, motsvarar vår lekis/nollan. DSC_0252DSC_0251 Spencer, 5 år och Sullivan, 1 år samt Austin 3 år. När vi kom hem igen passade jag på att packa upp mina resväskor. Jag tycker det är så skönt att packa upp direkt och komma i ordning, avskyr att leva i kaos. Jag var klar lagom tills när vi skulle iväg på horse racing, alltså hästkapplöpning. Alvin är djupt intresserad av denna sport och det har även pojkarna tagit över, framförallt Spencer. En timmes bilfärd bort för att se ett race som varar i två minuter och därefter en timmes bilfärd hem igen. Kvällen spenderades hemma hos Shae och Adam som bor två gator bort. Dem har precis som Alvin och Marli, fyra stycken barn i samma åldrar. Vi åt fish and chips och majoriteten av tiden försökte jag bara hålla upp ögonen. Det märktes att jag var uppe redan fem på morgonen och att det varit full rulle hela dagen. Är dock ganska förvånad över att det inte varit särskilt påfrestande med tidsomställningen. Shae och Adam har också en au-pair, hon heter Jennifer och kommer ifrån Tyskland. Vi har pratat lite på Facebook innan jag kom hit och redan igår frågade hon om vi skulle hitta på något nu i helgen. Jag tackade nej, just nu vill jag bara komma in i rutinerna och landa lite. Med tanke på att Marli och Shae blivit så goda vänner så kommer jag med största sannolikhet spendera en hel del tid tillsammans med Jennifer.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad skönt att barnen inte är skygga, hoppas du kommer trivas :)

2015-10-27 @ 10:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0