Onsdag 28/10

God eftermiddag! Idag är det onsdag och klockan börjar närma sig halv två. Om en timme ska jag väcka Sullivan som just nu sover middag och därefter försöka få i honom lite lunch. Den här lille herren äter som en liten kyckling och tycker det är otroligt tråkigt att sitta fastspänd vid bordet. Han är en mästare på att kladda och slänga ner maten på golvet! Jag är nu inne på min första vecka hos familjen Cham och jag börjar att komma in i rutinerna någorlunda. Det är inte direkt någon svår arbetsuppgift att ta hand om barnen men självklart måste jag lära mig hur jag ska utföra allt så smidigt som möjligt. Marli är dock duktig att påminna mig och det lär inte dröja länge innan allt flyter på för mig. Då jag inte själv har barn eller småsyskon så är en del saker inte helt självklara för mig, exempelvis att det är alltid är bra att ha med lite skivad frukt eller kex i vagnen. Hittills så trivs jag väldigt bra i familjen! Jag tänkte göra ett inlägg där jag presenterar samtliga familjemedlemmar, underlättar en del för er när ni läser inläggen och jag nämner namn hela tiden. Marli åkte för en stund sedan för att arbeta ett par timmar. Enligt schemat så är jag ensam med Sullivan hela dagen men under första veckan när det är en ny aupiar i familjen så brukar Marli alltid stanna hemma från arbetet. Det uppskattas verkligen! Jag ska försöka att skriva ett par inlägg i veckan om vad som sker. Sedan jag kom hit har jag varit helt slutkörd på kvällarna och somnat väldigt tidigt, har inte haft ork till att starta datorn. Ber också om ursäkt för att jag knappt svarat på era meddelande som ni skickat till mig, har varit så mycket under dagarna och på kvällarna har jag som sagt somnat direkt. Snapchat-1021656793890231918 Jag, Spencer och Sullivan läste en bok tillsammans efter frukosten i morse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0