Torsdag 29/10

Igår hade jag min första dag ensam tillsammans med pojkarna! Som jag nämnt tidigare brukar Marli tillägna första veckan hemma med den nya aupairen så att man har en chans att bli lite varm i kläderna. Igår hade hon dock ett par ärende att uträtta och jag var därför ensam med de tre yngsta killarna större delen av dagen. Klockan 8.20 satte jag Austin och Sullivan i vagnen och lämnade Hugo vid skolan. Skolan ligger exakt en kilometer bort. DSC_0287 DSC_0288När vi kom hem igen åt jag frukost tillsammans med Sullivan. Jag föredrar att äta frukost när Hugo är lämnade i skolan istället för att stressa vid  7 på morgonen när pojkarna ska bli klara. Varje torsdag klockan 10.00 går Austin på Gymbaroo, detta brukar Marli ta med honom på innan hon åker till arbetet. Det gjorde hon även igår och Spencer följde också med. Jag och Sullivan gick ner till parken som ligger ett par hundra meter ifrån huset. Där finns en relativt stor lekplats med gungor och klätterställning samt en stor gräsmatta och en damm med massor av änder. Vi stannade inte speciellt länge då Sullivan var ganska gnällig. När jag kom hem gjorde jag välling till honom och så fort han ätit upp slocknade han direkt, lille killen! DSC_0294DSC_0292Den lilla busungen tycker om att klättra på ALLT. Marli lämnade Spencer och Austin hos mig strax efter lunch då dem varit på Gymbaroo. Spencer berättade för mig att när man är på Gymbaroo så gör man olika former av gymnastikövningar. Jag tyckte så synd om Marli när dem kom tillbaka. Hon hade varit och handlat lunch med grabbarna och lagt sin telefon på bänken vid kassan, Spencer hade ropat och ville visa en halloweendräkt. Hon vände sig om för att kolla och inom loppet av några sekunder tog en kille med sig telefonen och gick. Det var hennes nya iPhone 6 som hon hade hämtat ut 16 timmar tidigare.. Att folk inte kan skilja på ditt och mitt, tröttsamt! Ska fortsätta att berätta om min eftermiddag senare, nu måste jag nämligen springa bort till Coles Supmarket som är den närmsta mataffären och handla köttfärs. Ikväll ska jag laga svenska köttbullar till killarna, får hoppas att det blir succe! :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Tyckte dom om köttbullarna?

2015-10-31 @ 07:57:20
Postat av: Filippa Fredriksson

Jag tror det! Det blev lite stressigt där på kvällen och jag var tvungen att gå ut och ta ner all tvätt på linan vilket tog sin lilla tid. Marli la upp maten till dem.. Får hoppas dem tyckte om det :)

2015-10-31 @ 11:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0