28/5 - En tur hem till Emelie

På fredag förmiddag hade jag en dejt inbokad med Emelie. Amanda skulle köra hem mig till Emelie i Bjuv efter att hon och Niklas skrivit på papper och fått nycklarna till lägenheten. Jag följde med bort till deras nya lägenhet, en stor trea ett stenkast från mamma och pappas hus. Det hela drog dock ut på tiden väldigt mycket när det var strul med papper som saknades, bankens fel. När dem äntligen fått tag på de ansvariga och vi sätter oss i bilen för att köra så backar Amanda in i flyttlastbilen med sin nya arbetsbil. Är det inte typiskt att allt sker samtidigt?
Hur som helst kom jag till slut hem till Emelie. Har inte träffat hennes på flera månader så det var roligt att ses igen. När vi gick i skolan tillsammans sågs vi trots allt fem dagar i veckan, från morgon till eftermiddag. Även om vi inte ses så ofta är vi duktiga på att höra av oss på sms med ett par veckors mellanrum för att kolla läget. Emelie är en utav de två jag kom väldigt nära under gymnasiet.
Emelies två minsta hundar är verkligen inte stora, sötisar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0