Fresh Fitness

Inför mina åtta veckors sommarjobb på lagret köpte ett sommarkort på Tyresö Gym. Det låg precis intill lagret och det var minst sagt bekvämt att sluta klockan fyra varje dag och fem minuter senare stå ombytt och redo på gymmet. Jag köpte ett sommarkort som upphörde att gälla sista augusti. I samband med att jag började arbete på Ängsgården bytte jag även gym. Tyresö Gym ligger helt på fel håll sett till var jag bor och arbetar men också för att jag inte tyckte det var värt pengarna att betala så mycket sett till vad man fick. Jag bytte till ett nyöppnat gym här i Tyresö som heter Fresh Fitness! På deras hemsida kan man läsa hur dem vill ta fighten mot dyra gymkort, vilket dem lyckats med. Jag fick ett gymkort på två månader, tiden som återstod innan det bär av till Australien, för endast 260 kronor. Ingen bindningstid eller uppsägningstid. På Tyresö Gym hade jag fått betala 750 kronor i månaden.. Fresh Fitness ligger betydligt mycket närmre, mycket utrymme med bra utrustning, fräscha omklädningsrum med bra duschar. Ett stort plus är att belysningen är helt fantastisk, framhäver musklerna, haha! Om jag ska ge något minus skulle det vara jag ogillar deras crosstrainers, väldigt obekväma.. Å andra sidan har dem en stairmaster så det väger upp en hel del! Dessvärre har min motivation inte varit den bästa sedan jag började arbeta. Kan räkna på en hand hur många gånger jag varit på gymmet denna månaden. Det gör mig aningen irriterad.. Faktum är att jag mår betydligt mycket bättre fysiskt, men framförallt psykiskt om jag tränar dagligen. Då lyckas jag koppla bort mina hjärnspöken och dämpa min ångest. Visserligen känner jag mig väldigt trött efter mina arbetspass, det är mentalt påfrestande att arbeta med dementa och då jag arbetar mer än heltid känner jag mig ganska slut. Det är förvisso bara en dålig ursäkt, vill man så kan man! Hoppas att motivationen kommer tillbaka snart, just nu behöver jag en spark i rumpan så jag kommer igång igen. Denna veckan har jag dock varit där två dagar i rad, skönt.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0