Ytterligare en blogg..

Jag startade min första blogg år 2009 under namnet www.filippafredriksson.blogg.seJag hade inget specifikt ämne som jag skrev om, det var mer eller mindre, ytterligare en helt vanlig vardagsblogg på internet. Här bloggade jag fram till sommaren 2012 när jag bestämde mig för att lägga skrivandet på hyllan. När jag i januari månad, år 2014 åkte ner till Uganda med skolan startade jag en blogg under namnet www.afrikafilippa.blogg.se. Syftet med bloggen var såklart att kunna dela med mig om mina äventyr till nära och kära därhemma. I september månad bestämde jag mig för att återvända till Uganda och då fortsatte jag att blogga på min Afrika-blogg. Till en början var jag väldigt flitig och skrev ett flertal inlägg varje dag, på slutet av min resa blev inläggen glesare. Efter en tid hemma i Sverige kände jag att jag saknade skrivandet och fick återigen suget till att börja blogg. Jag ville inte återvända till min första blogg av den anledningen att jag inte uppdaterat den på år och dar, jag behövde något nytt och fräscht. Bloggen blev dock helt privat och endast avsedd för närmsta vänner och familj. Till hösten väntar nya äventyr och destinationen blir Australien och närmare bestämt Melbourne. Här stod jag nu i valet och kvalet att rensa bort en del inlägg på min privata blogg, då man tyvärr inte kan göra lösenordsskyddade inlägg på blogg.se, eller att starta en helt ny blogg. Det sistnämnda vore kanske enklast men för att vänner och familj ska slippa behöva gå in på olika bloggar beslöt jag mig för att byta portal. Därmed har jag startat min egna hemsida och bloggar nu under WordPress, detta för att underlätta för er och för mig själv. Tanken är att jag ska flytta över mina inlägg ifrån min afrika-blogg samt min privata blogg och därmed ha allting på samma ställe. Med WordPress kan man nämligen anpassa sin blogg betydligt mycket mer än vad man kan via blogg.se, här kan jag bland annat bestämma vilka inlägg jag vill göra privata. Visserligen kostar det pengar att skapa en egen hemsida men i slutändan kommer det att vara värt det. Jag planerar att resa mycket under de kommande åren och jag kommer garanterat blogga under den tiden.. Istället för att starta flertal olika bloggar för varje destination kan jag nu enkelt ha allt på samma ställe under olika kategorier. Så med andra ord kan ni snart ta bort alla andra sidor jag haft och enbart fokusera på denna :)

Kommentarer
Postat av: Wiilow

2015-10-03 @ 02:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0