A day at the cinema

Måndag 5/12. Jag och flickorna startade morgonen med att åka till Albert Park och besöka biblioteket för att vara med på "storytime". Tjejerna verkligen älskar det och dem var extra glada denna morgonen för att "Crazy Monica" var där som tydligen är ganska fjantig och rolig när hon läser vilket får barnen att skratta. Ett par sagor lästes, ett par ramsor sjöngs och avslutningsvis ritade barnen med kritor. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERANär man desperat försöker få till en bild där båda barnen ler och kollar in i kameran. Dagens omöjliga. Vi hoppade på spårvagnen igen och åkte vidare in mot staden. Vi hoppade av på Elizabeth St och fick därmed promenera en liten bit för att komma till köpcentret Emporium/Melbourne Central. Lyckligtvis är flickorna duktig på att promenera och om man gör det som en lek där man inte får lov att gå på sprickorna i marken så blir det hela helt plötsligt mycket roligare. Vi kom fram till Melbourne Central och till HOYTS som är bion. Vi köpte biljetter till den nya filmen "Trolls" som hade premiär den första december. Vi hade lite tid över innan filmen skulle börja så vi gick ner till ett litet cafe i köpcentret och drack cappuccino och babyccino. Jag packade inte med mig någon lunch åt mig själv så jag köpte rispappersrullar. Det är alltså en rulle, ser ut som sushi fast utan det svarta sjögräset runt om och istället använder dem rispapper som är genomskinligt och klibbigt. Inuti fanns massa grönsaker och kött. Tyvärr förstördes min mat återigen av massa koriander, usch! Rispappersrullar är helt klart något jag kommer att äta igen, känns som det bara blir mer och mer populärt här i Melbourne. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Filmen var väldigt roligt och tjejerna älskade den. Sadie var lite rädd ett par gånger när det blev lite läskigt men hon var väldigt modig och satt kvar på sin stol istället för att hoppa över till mitt knä. Jag älskar barnfilmer! Framförallt alla nya som kommer ut som oftast här väldigt mycket bra dans och musik i dem. Jag antar att jag aldrig kommer växa upp när det kommer till den biten, jag njuter helt enkelt av att se animerade barnfilmer. När bion var klar skulle vi hoppa på spårvagnen utanför men så gick vi förbi en bokaffär och det fanns så fina Disney böcker. Barnen sa ingenting men jag kände att jag så gärna ville ge dem vars en bok för att dem oftast är så himla duktiga. Dem fick välja vars en bok och Sadie tog Trassel och Bella tog Skönheten och Odjuret. Jag kunde inte låta bli att kolla på böcker åt mig själv och fick med mig ett par kokböcker samt en liten kalender för 2017. Denna kalender är speciell på så sätt att varje dag innehåller ett kort med ett inspirerande citat och på framsidan stod det "I can do it". Mer positivt tänkande! OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA På eftermiddagen när vi kom hem hade mina julkort kommit så jag passade på att skriva adresser på samtliga kuvert medan tjejerna hoppade på studsmattan. Därefter läste vi de två böckerna som jag gav dem. Nu förstår jag varför föräldrar inte köper långa Disney böcker till sina barn, det tar år och dar att läsa klart dem. Jag blev dock glad över att se hur mycket dem älskade deras nya böcker. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja visst var Trolls bra? Tjejerna älskade den och soundtracket lyssnar vi flitigt på i Spotify :)

2016-12-11 @ 20:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0