XIII ♕

Januari 2014 - Juni 2014.

Mellan januari och februari åkte jag till Uganda och var där under 17 dagar. I Uganda äter man framförallt mat som är rik på kolhydrater. Ris, potatis, chapatibröd och vitt toastbröd var i princip det vi åt varje dag. Att leva såhär var definitivt motsatsen till hur jag lever hemma. Där bestod min kost till 80% av protein. Det var ganska ångestladdat att behöva leva så och det var inte helt otippat att jag skulle komma hem med den absolut värsta formen någonsin. Jag skämdes över att se mig själv i spegeln. När jag kom hem från Uganda vägde jag 69 kilo. Downloads Det hade varit bestämt sedan länge att min tjejkompis, Anette som också tävlat inom fitness skulle lägga upp ett dietschema till mig. Anette var då sambo med Danne som la upp min första diet. Jag började följa Anettes dietschema den 17/2, ganska direkt efter det att jag kom hem från Uganda. Som lägst var jag nere på runt 67.6 och detta var i början av april. Jag blev oerhört frustrerad över att det inte fungerade. Jag var strikt med kosten, följde mitt schema men kroppen vägrade att släppa ifrån sig något. Det syntes dock klart och tydligt på bilder som jag jämförde att kroppen hade förändrats. Det motiverade dock inte mig något nämnvärt, jag skulle ner i kilo, punkt slut. Jag sa åt Anette att jag inte ville ha hennes hjälp och skulle göra på mitt sätt istället. Jag var mer eller mindre kapabel till att göra vad som helst så länge siffrorna blev lägre på vågen. 12637249_10153141682031353_651458205_o-001 Jag började att räkna kalorier någon gång i mitten av april och la mig på cirka 1500 per dag. Mitt mål från start när jag kom i från Uganda var att jag skulle komma i grym form till slutet av maj då det var dags för bal och studentvecka! Räkna kalorier var ganska skönt då jag hade friheten att äta vad jag ville men det var ganska jobbigt att behöva väga, räkna och mäta allt. Då jag inte lyckades nå mitt mål fram till balen bestämde jag mig för att göra ett nytt försök efter studentveckan var över. 12633209_10153141681826353_1736887120_o

12630759_10153141681936353_1427329612_o-001Sagt och gjort påbörjade jag ytterligare ett schema. Detta schema fick jag av min tjejkompis Abbiz som köpt det av en kille vid namn Nico. Nico har jag gjort sig stor på Facebook där han gör stora förvandlingar på sina klienter. Klienterna fullkomligt rasar i vikt och kommer i toppform på bara några fåtal veckor. Hans metod har dock ifrågasättas och han har fått mycket kritik riktad till sig från utbildade personliga tränare. Han är alltså inte utbildad kostrådgivare utan har bara haft turen att hans metoder fungerar och man får resultat snabbt. Detta lockar såklart människor, alla är vi ute efter quickfix!

Juni 2014.

Studentenveckan tog slut och jag påbörjade mitt nya kostschema, 1200 kalorier per dag. Konstigt nog var jag mätt och det kändes som jag åt hela tiden! Det var sju mål per dag, dock oerhört små måltider. I princip inga kolhydrater mer än 20 gram ris och ett knäckebröd. Låg fortfarande på ca 68 kilo och mitt tålamod var ganska kört i botten. Jag gav det ett par veckor men resultaten var dessvärre inte så imponerande som jag hoppades på. Nu började folk uppmärksamma mina ständiga kostschema som jag gick på fram och tillbaka. Eller säga att folk började uppmärksamma det nu är en lögn för att mina vänner har sett det hela tiden och till och från ifrågasatt det.

12669204_10153141681706353_984234619_o

Dessvärre har jag knappt några bilder ifrån dessa månaderna då dem av någon anledningen blivit raderade ifrån datorn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0