Apartment inspection!

God eftermiddag onsdag! Vid 06.30 kom Bella in till mitt sovrum och kröp ner under täcket. Kort därefter åkte Chloe iväg med Sadie för hon hade en tid hos läkaren klockan 07.00. Med tanke på att Chloe var tvungen att åka tidigare blev det inte att jag gick till gymmet i morse. Jag och Bella gick upp för att äta frukost men det dröjde inte länge innan min mage sa ifrån. Bella var så duktig och tålmodig och satt ner och lekte med sina pysselsaker medan jag sprang fram och tillbaka på toaletten och försökte att göra mig i ordning. Jag brukar promenera flickorna till dagis, det tar cirka 40-45 minuter beroende på trafiken då vi ibland kan få stå och vänta i evigheter på trafikljusen. Denna morgonen ville jag absolut inte promenera så jag och Bella gick ner till spårvagnen och åkte iväg till dagis.
Efter att jag lämnat Bella promenerade jag i lugn takt runt området. Gatan parallellt med dagis heter Coventry St och på denna gata ligger en lägenhetsbyggnad vid namn Guilfoyle. När byggnaden byggdes för ett par år sedan köpte Johnny en lägenhet i byggnaden som en investering. Johnny har dock inte bott i lägenheten själv utan har sedan start hyrt ut den till en man. Johnnys lägenhet består av ett delat kök-och vardagsrum, ett badrum, ett sovrum samt ett litet rum som kan användas som kontor. Det finns också en stor balkong med utsikt över staden samt botaniska trädgården. Lägenheten ligger på våning 6 av 19. Byggnaden ligger i området Southbank vilket är en kilometer ifrån CBD - central business district även kallat stadens centrum. Byggnaden ligger också ett stenkast ifrån botaniska trädgården, en kort promenad ifrån centralstation Flinders Street Station och två kilometer ifrån Albert Lake där jag promenerar varje morgon. I byggnaden finns en swimmingpool, ett gym, en gemensam uteplats med bord och grillplats samt ett stort rum som kan hyras vid fest. Det finns även ett garage i källaren. Klockan 10.00 i morse hade jag en lägenhetsvisning i samma byggnad. Det var en lägenhet med två sovrum på 17:onde våningen. Jag fick en överblick över hur Johnnys lägenhet ser ut även om denna lägenheten var lite större med två badrum och två sovrum. Jag har dock fått se planlösning, ritningar samt bilder från Johnnys lägenhet så fokus var på att se resten av byggnaden, det vill säga de gemensamma ytorna som gym och pool. Så hur kommer det sig att jag gick på lägenhetsvisning? ff3836b6ed0c3217bfabe1dba39c73fe5a07936a image11 main Jo, det är jag såhär att Johnny bor tillsammans med Joel i området Keilor East sidan om Essendon där jag bodde tidigare. Deras kontrakt går ut nu i november och Johnny vill inte bo kvar där utan till min stora glädje vill han hitta något tillsammans med mig. Vi har letat lägenheter via internet och funnit ett par stycken i Essendon. Problemet är att kontrakten på de flesta lägenheter ligger på ett år vilket kan försvåra saker då mitt visum går ut i oktober nästa år och ingen av oss vet vad som kommer att ske efter det. Därför föreslog Johnny att vi kunde flytta in i hans lägenhet inne i city. Ett erbjudande som är lite för bra för att tacka nej till. Tanken är att Johnny ska kontakta fastighetsbyrån som är ansvarig för uthyrningen och be killen som bor där nu flytta ut till början av januari. Hans kontrakt är från månad till månad vilket förenklar det hela för oss. Istället kommer jag vara personen som hyra lägenheten av Johnny. På så sätt kommer vi båda stå under samma adress. Johnny slutar på sitt arbete den 21 december när han flyger hem igen. Då ska vi fira jul tillsammans, åka och campa i en nationalpark som ligger 120 km öster om huvudstaden Canberra tillsammans med vännerna som vi reste med till Hamilton Island. Mitt kontrakt med familjen slutar den 8onde januari och i samma veva är förhoppningarna att jag och Johnny kommer flytta in i hans lägenhet i Southbank! Då detta beslutet togs för ett par dagar sedan är det också bestämt att vi inte kommer att åka till Tasmanien i början av januari för att plocka körsbär. Det var som sagt tanken efter att mina två vänner i Renmark inspirerat mig genom att berätta att dem lyckades tjäna ihop 50k under tre veckor. Plocka körsbär är väldigt attraktivt då man oftast kan tjäna väldigt bra pengar under en kort tid, även om man självklart måste arbete hårt för det. Det är dock ingen garanti då varje säsong ser annorlunda ut och om frukten är dålig så är det väldigt svårt att tjäna pengar. Dessutom är jag ganska trött på att plocka frukt efter mina fyra månader i Renmark och trots att det rör sig om mycket pengar så tänker jag att det är bättre att försöka att hitta ett bra jobb i Melbourne istället. Vi kommer med största sannolikhet heller inte att flytta in i Johnnys hus i Cragieburn för att fixa upp det så han förhoppningsvis kan få det sålt. Så planerna har verkligen förändrats. image7 image8 image9 Bilder ifrån realestate.com.au Jag är otroligt exalterad inför 2017 och för att äntligen kunna få spendera mina dagar tillsammans med Johnny. Från att jag lärde känna Johnny och från att vi började dejta varandra så har det varit vår vardag att spendera 23 dagar i månaden ifrån varandra. Det har många gånger varit otroligt jobbigt att ständigt behöva vara så många mil ifrån varandra. Vi befinner oss i samma land men det är inte samma tidszon, Johnny är tre timmar bakåt vilket försvårar kommunikationen mellan oss. När vi började dejta skickade han ett sms strax innan sex på morgonen och sa god morgon, därefter fick jag vänta fram till halv nio på kvällen innan vi kunde prata igen. Nu har han lyckligtvis datorn med sig på rasterna vilket gör att vi kan skriva. Det är alltså inte tillåtet att ta med sig telefonen ut på arbetsplatsen. Det kommer säkerligen bli en stor omställning att plötsligt vara runt varandra hela tiden och ibland oroar det mig lite. Jag pratade med min syster Amanda om det som hade distansförhållande med sin man under ett par år innan dem flyttat ihop. Hon sa att många skrämde upp en i början om hur tufft det är men hon sa att det aldrig var några bekymmer för henne och Niklas. Har man en bra kemi och funkar med varandra så har man nog inte mycket att oroa sig för. Jag ser framemot att få mitt egna boende. Trots att jag bott hemifrån sedan studenten så har jag inte bott i ett hem som jag kan kalla mitt egna. Jag bodde på ett hostel i Uganda under sju månader, spenderade fyra månader hemma hos min faster och kusin i Tyresö, bodde hos familjen Cham under sex månader, delade en husvagn med två andra tjejer under fyra månader och nu två månader hos familjen Ibbott. Jag ser verkligen framemot att få dela något stort tillsammans med personen jag älskar. Det ska bli så roligt att köpa möbler ihop, inreda efter hur jag och Johnny vill ha det och inte behöva rätta mig efter någon annan, slippa bo i en resväska och äntligen kunna luta mig tillbaka och känna nu är jag hemma. I vårt gemensamma hem ❤️ fullscreen-capture-9112016-33620-pm-bmpJohnnys lägenhet.

Kommentarer
Postat av: Emma

Wow va kul med lägenheten 😀

2016-11-10 @ 19:50:35
Postat av: Filippa Fredriksson

Verkligen! Ser verkligen framemot det :)

2016-11-12 @ 11:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0