Att städa hus är ett träningspass!

Onsdagskväll och halva veckan har redan gått. Två ynka nätter återstår innan Johnny är hemma igen, jag längtar så otroligt mycket. Jag har alltid så dåligt tålamod när det närmar sig, då vill jag helst att han ska åka hem ett par dagar tidigare så jag slipper att vänta. Hur som helst kommer han hem på fredagskväll och jag ska lämna flickorna på dagis klockan nio och sedan kommer deras morföräldrar och hämtar dem vilket betyder att jag få resten av dagen ledigt. Veckan därefter har jag en heldag med flickorna på måndag, ledig under dagen på både tisdag och onsdag och jobbar fram till fyra på torsdag. Detta innebär alltså att Chloe och Tom har gett mig lite extra ledighet för att jag ska kunna spendera så mycket tid som möjligt med Johnny. Dem talade också om att det är inga som helt problem om Johnny vill vara med mig och flickorna under de två långa dagarna när jag jobbar eller om Johnny vill sova över här under veckan då det är ganska långt att köra från Keilor till St Kilda. Jag uppskattar det något enormt mycket! Känns helt fantastiskt att dem har så mycket förståelse och försöker justera i deras vardag för att jag ska bli glad och nöjd, det är guld värt när jag och Johnny knappt ses. Hur som haver så promenerade jag till dagis i morse och lämnade flickorna. Jag startar alltid min morgon med att gå till gymmet och kommer tillbaka klockan sju då tjejerna oftast vaknar. Då sitter vi ner och äter frukost tillsammans och den går dem och klär på sig. Flickorna klär alltid på sig själva och oftast ska det vara så mycket olika färger och mönster som möjligt, att matcha finns inte. Därefter brukar jag promenera bort till dagis då jag tycker det är mycket skönare än att åka spårvagn även om det tar drygt 45 minuter enkel väg. Flickorna är dock mer än nöjda att sitta i vagnen och det är en väldigt promenadväg, precis sidan om en liten sjö. Dessvärre finns det alltid massor av duvor, skator och svanar och jag avskyr fåglar så mina nackhår reser sig alltid när vi promenerar förbi dem. Jag kom hem igen strax innan tio och då passade jag på att äta frukost. I morse var ett undantag med gymmet då jag kom hem sent igårkväll och kände att fem timmars sömn är på tok för lite. Efter frukosten så storstädade jag hela huset. Det tog mig fyra timmar och det är minst sagt ett träningspass att städa hus. Chloe och Tom har inte särskilt höga krav men då jag vuxit upp med en pedant mamma så är jag otroligt noga med att inte missa minsta lilla hörn eller vrå. Förövrigt så finns det inte mycket som slår att gå in i ett nystädat hus och känna doften av rengöringsmedel. Att städa huset har vi kommit överens om att jag kan göra varannan vecka för att tjäna mer pengar och det är verkligen en generös timlön. Dem brukade ha en städerska men efter dem kom hem från deras resa hade dem inte anordnat något och frågade därför om jag ville göra det. Klockan två var jag klar och då återstod det att tömma diskmaskin, hänga upp tvätt samt vika den rena tvätten. Därefter sprang jag bor till gymmet viber-image Pulsen går minst sagt upp och ner när man städar. Det blev ett 45 minuters pass så lite kortare än vanligt men det var ett intensivt och tungt pass så jag var nöjd. Jag tycker att det är väldigt kul att träna rygg då det är den muskelgrupp jag oftast får mest komplimanger för. Det är ganska ofta jag är mer bredaxlad och har större "vingar" än många killar på gymmet vilket motiverar mig ännu mer. Sprang tillbaka hem för att förbereda middagen. Skar upp pumpa, sötpotatis och morötter som jag "kokade" i micron ett tag för att det skulle gå snabbare i ugnen. Därefter var det hög tid att springa bort till spårvagnen och hämta tjejerna på dagis. På vägen hem handlat vi flera påsar med mat. Jag valde att hämta tjejerna en kvart tidigare så dem kunde följa med mig och handla, dem tycker det är så roligt att hämta varor och skjuta runt vagnen. Roligaste av allt är att vara på gränsen att köra över fötterna på varenda kund och därmed få Filippa att skämmas något otroligt. Flickorna var hjälpsamma och bar ett par varor i deras i ryggsäck och resten fick jag ta i min ryggsäck samt i vardera hand. Jag har väl blivit bortskämd med att mamma alltid kört när vi varit och storhandlat vilket får mig att fundera. Hur storhandlar folk utan bil? Jag håller på att avlida hur tungt det är att bära på alla dessa otympliga påsar med mjölkpaket och konserver. viber-imagehPack-åsna deluxe. Till middag åt vi entrecote med rostade grönsaker, otroligt gott. Jag blir sannerligen bortskämd med kvalitetsmat i detta huset. Imorgon har jag en heldag med tjejerna och jag planerar att besöka Zoo! Klockan 16:30 har dem simskola så jag tror att vi kommer att spendera större delen av dagen på Zoo. Det är roligt med små utflykter, dagarna går betydligt mycket fortare och jag känner mig inte kvävd av att vara i huset från morgon till kväll. viber-image Ber om ursäkt för dålig kvalitet på bilderna. Använder en gammal iPhone 4 i nuläget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0