Collingwood Children Farm

Tredje november. I torsdags var det inget dagis för flickorna utan dem var hemma med mig. Som jag nämnt tidigare uppmuntrar Tom och Chloe deras aupair till att göra utflykter och hitta på saker med tjejerna under de två dagarna som dem inte går på dagis. Så dagens utflykt blev Collingswood Children Farm! Här har jag varit en gång tidigare tillsammans med Austin och jag minns att jag tyckte det var en mysig liten farm. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA Vi packade lunchlåda och mellanmål, såg till att alla hade vattenflaskor med sig och slutligen hoppade tjejerna i vagnen och vi var redo för dagens äventyr. Vi fick ta spårvagn intill centrum och därefter tåg. Farmen ligger en kort promenad ifrån tågstationen och det var en härlig och solig morgon. Vi spenderade drygt 1.5 h med att gå runt och titta på de olika djuren. Flickorna var väldigt tålmodiga och lugna, tog sin tid att titta på varje djur och gick därefter vidare. Bella sa åt mig att man inte får lov att sticka in sina fingrar bakom gallret för då finns det risk att djuren biter dig. Behöver jag ens nämna hur enkelt det var att göra denna utflykt med två tjejer som går lugnt och sansat och tittar på samtliga djur. Som har förstående för att getterna kan bita dig i fingrarna och gässen tycker inte om när man kommer för nära. Det var med andra ord en väldigt lättsam och trevlig utflykt! OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Flickorna såg höns, tuppar, kycklingar, gäss, hästar, får, kor, getter, marsvin och påfåglar. Flickorna fick även borsta kon och därefter titta på när en utav skötarna mjölkade henne. Vi avslutade det hela med att tjejerna fick sitta på en matta och klappa marsvinen. Tjejerna tittade med fascinerade ögon när den stora grisen plötsligt la sig ner i gyttjan och rullade runt. Det är roligt att observera och se hur fokuserade barn kan bli. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Efter vår visit var det dags att bege sig hemåt. Jag tänkte att jag kunde gå till en tågstation lite längre bort och när jag började gå såg jag att det stod St Kilda 7 på en vägskylt. Så jag fortsatte att promenera tills vi kom till South Yarra och norra delen av shoppinggatan Chapel St. Jag behövde handla matvaror och passade då på när det fanns en matbutik. Det fanns även spårvagnar precis utanför så jag tänkte att jag enkelt kunde hoppa på en spårvagn ner längs Chapel St och slutligen komma fram till St Kilda. Flickorna hjälpte till att handla och Sadie skulle absolut dra korgen trots att den var tung, hjälpsamma barn. När vi kom ut från butiken såg jag att samtliga spårvagnar var av den äldre modellen vilket innebär att jag inte kan få ombord en så pass stor vagn då det finns en metallstång innanför dörren. Så jag fortsatte att promenera upp på en annan väg i hopp om att finna en spårvagn men det var också bara spårvagnar av den äldre modellen. Till slut kom vi ner till huvudgatan som leder till St Kilda och där vet jag om att det alltid finns nya spårvagnar. Dessvärre finns det ingen plattform på den gatan och vagnen måste fortfarande lyftas upp. En kvinna försökte hjälpa mig men det såg enbart ansträngande och obekvämt ut när hon gick ner på knä och försökte få upp den. Lyckligtvis fanns det en man som kunde hjälpa mig. Jag blir så otroligt stressad i sådana situationer. Det kan förstöra hela min eftermiddag och jag kan självmant gå långsammare till spårvagnen i hopp om att ett mirakel ska ske så jag inte behöver förlita mig på att någon annan ska hjälpa mig. Avskyr det! Inte långt efter att vi kom hem var det återigen dags att bege sig iväg, denna gången på simlektion. Efter middagen när flickorna var i deras sängar tog Chloe och Tom en promenad ner till havet då det var en otroligt skön kväll. Det var en lyckad första heldag tillsammans med tjejerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0