En söndag i min smak!

Söndag 31 oktober. Vaknade runt sex på morgonen av att flickorna sprang utanför min dörr. Beslöt mig dock för att stanna kvar en stund till i min säng innan jag hörde små knackningar på min dörr. In kom två stycken små flickor och kröp ner under täcket med mig, antagligen ganska nyfikna på att starta dagen och ta reda på vem denna människa är som ska ta hand om dem de kommande åtta veckorna. Vi gick upp tillsammans, klädde på oss och gjorde oss i ordning för att gå ut och äta frukost. Chloe hade lagt märke till mitt frukostalbum på Facebook där jag lagt upp bilder på alla mina frukostar i Melbourne. Hon tyckte därför att det var en utmärkt ide att gå ut och äta frukost tillsammans på vår första morgon tillsammans. Tanken var att cykla tillsammans då både Tom och Chloe ägnar mycket av sin lediga tid med att cykla flera mil. Jag tror att Tom äger sex stycken cyklar, detta är alltså ett stort intresse för honom. Barnvagnen funkar som en trailer som jag kan spänna fast bakom cykeln om jag vill ta en cykeltur med barnen. Den kan även fungera som en vanlig vagn samt kan man sätta ditt ytterligare ett däck och då förvandlas den till en löparvagn. Som ni säkerligen förstår lever denna familjen ett väldigt hälsosamt och aktivt liv. Dessvärre var himlen väldigt mörk så vi beslöt oss för att hoppa in i bilen. Vi åkte förbi barnens dagis som ligger i området South Melbourne, cirka 4-5 kilometer från deras hus. Vi körde därefter runt hörnet för att besöka St Ali och äta frukost. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Scrambled eggs, merquez spicy lamb sausage, avocado, chickpeas, chili and coriander salad served on sourdough toast. Tom åkte vidare för att hämta upp ett par saker och jag gick tillsammans med Chloe och flickorna till South Melbourne market. Jag har aldrig varit här förut men jag var duktigt imponerad. Jag älskar marknader! Jag tycker om att det finns möjlighet att köpa färsk frukt från små butiker där alla frukter ser så färgglada och saftiga ut. Möjlighet att köpa kött, fisk och delikatesser över disk. Det känns ganska lyxigt att köpa mat så och det kostar förvånandsvärt inte en förmögenhet som man kan tro. Det känns också lite mysigt att få frukt och grönt packat i en gammal grönsakslåda, även om det är otympligt att bära, haha! Vi promenerade vidare med vår stora låda till Coles för att köpa resterande matvaror. Både jag och Chloe skrattade gott när vi insåg att den maten hon la i korgen hade jag valt och tvärtom. När jag tog en yoghurt skrattade hon och sa "Gud vad läskigt, det är precis vad jag hade valt!" och jag kände detsamma med allt hon tog. Sockerfritt, fullkorn, kalorisnålt, låg fetthalt osv osv. På eftermiddagen sprang Chloe en runda och jag gick till gymmet för att köra ett benpass. Avståndet till gymmet är ungefär detsamma som i Essendon vilket är skönt så jag inte behöver gå uppe tidigare på morgonen. Därefter tog jag med flickorna i trailern och tog en runda på cykeln. På så sätt fick Tom och Chloe tillfälle att packa upp och komma i ordning. Kvällens avslutades med en promenad och telefonsamtal till min fina Johnny. Det känns galet att det gått tio månader sedan första gången jag träffade honom.. Och nio månader sedan vår första dejt! Han har varit med under större delen av min tid i Australien. Han har fått ta del av min tid hos familjen Cham till att plocka apelsiner i fyra månader och ny flytta in i en ny familj.. Han vet med andra ord ALLT och han är definitivt den först människan jag vänder mig till när något hänt, allt bra och allt dåligt. Jag är så långt hemifrån Sverige och min trygghet med familj och vänner. Trots det känner jag mig väldigt hemma här och Johnny har definitivt blivit min trygghet. Han är sannerligen otroligt viktig för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0