Exclusive calendar....

God kväll tisdag! Internet samarbetade inte med mig igårkväll så jag hade dessvärre ingen möjlighet att berätta om min dag. Men såhär såg min måndag ut!
Tom och Chloes vänner Benji och Gemma samt deras två barn, Sebastian och Petra kom ner i söndags. Tom och Chloe behövde arbete igår och måndagar är i vanliga fall en heldag för mig då barnen inte är på dagis. Benji och Gemma skulle åka till Aquarium med sina barn och tog självklart med sig Bella och Sadie vilket betydde att jag fick en ledig dag. Jag gick trots allt upp som vanligt, genomförde mitt gympass, hjälpte till och duka fram frukost och plocka undan igen. När allesammans begett sig iväg mot stan bestämde jag mig för att ta en promenad ner till havet och fortsätta mot South Melbourne, området där tjejerna går på dagis. Jag lyssnade på en podcast ifrån P3 dokumentär om 9/11 attentatet. Detta är ju trots allt ett otroligt stort attentat som förändrat USA på många olika sätt men när detta hände var jag så pass liten att jag inte minns särskilt mycket. Jag ska passa på att läsa om konspirationsteorier kring attentatet, tror det kan vara ganska intressant. Hur som helst ledde mina vägar till biblioteket i South Melbourne men det var dessvärre stängt på grund av underhållningsarbete. Nu när jag har så mycket ledig tid tänkte jag att jag kunde djupdyka i något ämne och lära mig mer. Jag gick förbi Kikki K, en butik vars grundare kommer ifrån Sverige. Butiken säljer brevpapper, kort, anteckningsblock, almanackor, en del inredningssaker, pennor, saker för skrivbordet osv osv.. Märket har vunnit awards  och det förstår jag då designen är fantastisk. Det är svårt att gå in där och inte köpa något. Trots att jag inte är i behov av ett anteckningsblock så är designen så fin att det är svårt att stå emot. Hur som helst var jag på jakt efter en almanacka för 2017. Jag använder min nuvarande flitigt och den fungerar lite som en dagbok med då jag i korta drag skriver ner vad jag gjort under dagarna. I en utav almanackorna stod det veckodagarna på svenska! Enda nackdelen med butiken är att det kostar väldigt mycket. Bara min almanacka kostade 240 kronor... OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA Jag hittade även en bok där man skriver ner sin recension om sitt restaurangbesök. Den boken var ju som klippt och skuren för mig som ständigt går ut och äter frukost. Jag har tagit foto på alla frukostar jag ätit och bilderna laddar jag upp på min instagram - brekkybub, jag kan dock ångra att jag bara skrivit ner vad jag ätit och ingen recension om själva maten eller cafeet. Bättre sent än aldrig och jag har redan fyllt i nästa alla cafeer som jag besökt! OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAFörslag på hur det kan se ut. Om jag handlade för mer än $60 dollar skulle jag få en present på köpet så jag valde ett gummiband som man sätter runt almanackan för att fästa pennan i. Köper jag ett gummiband måste jag såklart köpa en penna med! Därefter fick jag välja en present och jag valde en handlelista som man fäster på kylskåpet, den kommer säkerligen komma till användning när jag och Johnny flyttar ihop. OLYMPUS DIGITAL CAMERA Jag promenerade vidare till South Melbourne market för att köpa frukt och grönt då jag ansvarar för största delen av all mathandling i familjen. Till min stora besvikelse var marknaden inte öppen på måndagar. Så jag började lunka hemåt igen. På eftermiddagen lagom till när jag skulle gå till mataffären började det att regna så jag tog med mig ett paraply. Jag hade en ganska rejäl mathandling att göra och fick med mig sex tunga plastpåsar. Det var ganska omständigt att bära sex påsar samt ett paraply. Försökte att få tag på en taxi men ingen åkte förbi och kunde inte anstränga mig till att ringa en. Det tar bara cirka 10-12 minuter att gå men med tunga matkassar är det inte roligt. Jag svor och var förbannad för att det var så tungt och otympligt, haha. Dessvärre hade Benji och Gemma tagit med sig vagnen till stan och därför blev jag så illa tvungen att bära. Nåja, extra träning men aldrig igen. Hur gör folk storhandling utan bil? På kvällen lagade jag lax i ugn och blandade ihop en sallad till oss vuxna. När vi skulle skjuta in laxen i ugnen frågade Chloe om jag skulle äta middag och jag svarade såklart ja. Hon tittade fundersamt då det bara var fyra laxbitar och vi var fem vuxna. När jag gick och handlade tänkte jag "Lax till fyra vuxna".. Ironiskt nog räknar jag tydligen inte mig själv som vuxen. Förresten, varför äter jag inte lax oftare? Eller fisk överlag. Superenkelt att tillaga och är så himla gott och nyttigt! Det var min måndag, ganska händelsefull trots att jag var ledig. Tur att jag gladeligen kan döda så mycket tid med att promenera under flera timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0